Jordi de San Eugenio
Guillem Marca
Salvador Simó

Jordi de San Eugenio, nou catedràtic de la UVic-UCC

El doctor Jordi de San Eugenio, professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) i expert en creació i desenvolupament de marca territorial, és el nou catedràtic de la UVic-UCC, després de guanyar la convocatòria de promoció interna a catedràtic convocada aquest gener passat. San Eugenio esdevé, així, el primer catedràtic de la FEC.

Les convocatòries de promoció interna a la UVic-UCC també han comportat l’assoliment de la categoria de titular als professors Guillem Marca, també de la FEC, i Salvador Simó, de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB). Dues de les places a titular han quedat desertes. En total, s’han presentat dues persones a la convocatòria de catedràtic i cinc a la de titular.

En aquests moments es troba en marxa la promoció interna de set places per a professorat lector i el mes vinent se n’obrirà una altra per a quatre places d’ajudant doctor.

Aquestes convocatòries de promocions internes són les primeres que es fan des que a principis de curs es van aprovar les noves polítiques estructurals del personal docent i investigador (PDI).

Conèixer i consolidar la trajectòria del PDI

Les convocatòries de promoció interna tenen com a objectiu reconèixer i consolidar la trajectòria acadèmica del PDI de la UVic-UCC. L’obertura de la convocatòria de places s’efectua en funció de les necessitats d’adequació de la plantilla de PDI, tenint en compte l’estratègia definida en àmbits de coneixement i d’acord amb els recursos disponibles.

L’acreditació del nivell de recerca és l’element clau que possibilita accedir a les diferents categories de la promoció interna (catedràtic, titular, lector o ajudant doctor). La valoració dels currículums de cada aspirant es fa a partir de la puntuació en recerca (40%), docència (40%) i gestió (20%).

La UVic-UCC preveu continuar les promocions internes els pròxims anys i està previst que, amb vista als cursos 2022-2023 i 2023-2024, s’obri convocatòria per a una nova plaça de catedràtic, quatre de titular, quatre de lector i quatre d’ajudant doctor.