Jordi Solé-Casals en el moment de recollir el premi

Jordi Solé-Casals, coguanyador del premi al millor article científic de la 17th International Conference on Bio-inspired Systems and Signal Processing

29.02.2024

L’article titulat “An insight into neurodegeneration: Harnessing functional MRI connectivity in the diagnosis of mild cognitive impairment” va rebre divendres passat el premi al millor article de la 17th International Conference on Bio-inspired Systems and Signal Processing (BIOSIGNALS 2024), que va tenir lloc a Roma del 21 al 23 de febrer. L’article científic està signat per Shuning Han, Zhe Sun, Kanhao Zhao, Feng Duan, Cesar F. Caiafa, Yu Zhang i Jordi Solé-Casals, investigador, coordinador del grup de recerca Data and Signal Processing (DSP) i professor de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) de la UVic-UCC.

Jordi Solé-Casals va presentar en aquesta conferència l’article, que forma part de la tesi doctoral de l’estudiant Shuning Han. En aquest treball, es va desenvolupar un model de classificació basat en xarxes de convolució gràfica (GCN per a les sigles en anglès) per diagnosticar el deteriorament cognitiu lleu (MCI) a partir de dades de ressonància magnètica funcional (fMRI) en repòs.

Els resultats experimentals van mostrar que el model proposat té un rendiment significativament superior als models de referència, amb una classificació mitjana del 80.3 % i un màxim del 88.2 %. Es va observar, també, que les connexions entre certes regions cerebrals juguen un paper rellevant en la classificació d’imatges fMRI mitjançant el model GCN per al diagnòstic de MCI. Aquests resultats contribueixen a comprendre millor els trastorns neurodegeneratius i les aplicacions de les xarxes GCN en l'anàlisi d’imatges cerebrals i la detecció de malalties.