trobada confucio amb Josep Bau

Josep Bau participa en una trobada del Macroconfuci, una iniciativa per difondre la llengua i la cultura xineses a les universitats

30.03.2023

El vicerector de Relacions Internacionals de la UVic-UCC, Josep Bau, va participar el passat 23 de març en una trobada del Macroconfuci, una iniciativa de la Fundació Institut Cofunci de Barcelona amb les universitats catalanes i d’Andorra per a difondre la llengua i la cultura xineses. Era la primera trobada dels membres de la iniciativa que es duia a terme després de la pandèmia, i va servir perquè cada universitat pogués exposar i compartir la seva oferta actual de cursos, exàmens i altres activitats de llengua i cultura xinesa, així com posar en comú idees de futures accions.

Josep Bau, en la seva intervenció, va posar en relleu la rellevància de les relacions amb la Xina que es van obrir la UVic el 2015 i que actualment es mantenen a través del seu vicerectorat, i va posar exemples com els projectes “Horitzó Àsia” o les “Nits de Cinema Oriental”, en els quals la universitat participa activament. També va destacar el creixement del posicionament internacional que està assolint la UVic-UCC i la necessitat de seguir ampliant i mantenint les col·laboracions amb institucions xineses.

L’institut Confuci és un organisme de difusió de la llengua i cultura xinesa a Catalunya, creat el 2009 i format per la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, Casa Asia i la Universitat d’Estudis Estrangers de Beijing. La seva voluntat és contribuir a una millor entesa i apropament lingüístic, cultural i acadèmic amb la Xina, facilitar l’intercanvi de coneixement, engegar projectes d’interès comú i ser un referent de l’ensenyament del xinès modern a Catalunya. La UVic-UCC i la resta d’universitats hi col·laboren, entre d’altres, en l’acreditació oficial de llengües i amb l’obertura de relacions internacionals amb la Xina.