Josep Burgaya

Josep Burgaya, nomenat degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació

14.10.2021

Després d’ocupar el càrrec en funcions des del març de l’any passat, Josep Burgaya Riera ha estat nomenat aquest dijous degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC). El nomenament l’ha fet l’executiva del Patronat de la Fundació Universitària Balmes, reunida aquesta tarda, a proposta del rector.

Josep Burgaya és doctor en Història Contemporània per la Universitat Autònoma de Barcelona i professor titular del Departament de Comunicació de la FEC. Imparteix docència en matèries d’història econòmica, evolució del pensament contemporani i d’organitzacions internacionals polítiques i econòmiques a les titulacions de Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual. També és membre del Comitè d’Ètica de la Recerca de la UVic-UCC i ja va exercir el càrrec de degà de la FEC en el període comprès entre 1997 i 2003.

El degà ha publicat diversos llibres, els més recents dels quals són La Manada Digital: Feudalismo hipertecnológico en una democracia sin ciudadanos, un assaig sobre el poder real que tenen les grans empreses tecnològiques i el control que exerceixen sobre les persones, sense que aquestes en siguin prou conscients; i La política, malgrat tot, un conjunt de les reflexions de l’autor sobre la falta d’una alternança política real, en què afirma que el debilitament de l’Estat i l’individualisme aboquen la societat al col·lapse. Entre altres obres, també ha publicat Economia de l’absurd (premi Joan Fuster d’assaig del 2013), L’estat del benestar i els seus detractors i El futur ja no és el que era.

El març de l’any passat Burgaya va assumir el càrrec de degà en funcions de la FEC en substitució de la fins llavors degana, Elisenda Tarrats, que també ocupava el càrrec de forma interina. Burgaya va entomar la direcció de la Facultat en plena pandèmia.

Mercè Girbau, nova integrant del Consell Consultiu

Aquest dijous l’executiva del Patronat també ha nomenat Mercè Girbau Junyent, presidenta i consellera delegada de Girbau, com a membre del Consell Consultiu de la UVic-UCC, del qual es va aprovar la nova regulació el desembre passat, i que ja tenia nomenats la resta de membres que el constituiran.

També s’ha acordat designar Pere Soley Bach, com a patró de la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS) a proposta de la Fundació Universitària Balmes, en substitució Joan Brugués Terradellas, que aquest desembre acabarà el termini per al qual va ser nomenat. Al mateix temps, s’ha designat com a membre del Patronat de la Fundació per a la formació integral en indústries càrnies i agroalimentàries (KREAS) a Casa Tarradellas, de comú acord entre la Fundació Universitària Balmes i la Federació Empresarial de Carns i Indústries Càrnies (FECIC).