Visita de la consol adjunta d'Hongria a la UVic-UCC

La cònsol general adjunta d’Hongria visita la UVic-UCC

La cònsol general adjunta d’Hongria, Kinga Ágnes G. Nagy, va visitar aquest dimarts la UVic-UCC per estrènyer vincles i explorar vies de col·laboració entre Hongria i la Universitat. Va ser rebuda pel rector i es va reunir amb la vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement i el vicerector de Relacions Internacionals.

Durant la trobada es van presentar tant els projectes Erasmus+ en els quals participa la UVic i que tenen socis hongaresos, com els convenis bilaterals Erasmus+ que la UVic té amb diverses universitats d’aquest país. Es va posar èmfasis en el projecte WIN (Writing for Inclusion), liderat per professors de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, que vol donar suport als docents amb sessions de formació i amb recursos didàctics que permetin detectar conflictes latents i millorar les actituds inclusives de l’alumnat, i se centra en l’ús de recursos de l’escriptura creativa i de la narració digital. Aquest projecte compta amb la universitat Eötvös Lorand Tudományegyetem i l’escola Erzsébetvárosi Két Tanítási Nyelvú Általános Iskola és Szakgimnázium d’Hongria.

A més a més, es van valorar molt positivament els convenis bilaterals Erasmus+ que la UVic-UCC té signats amb la University of Semmelweis i la University of Pecs en el marc dels graus de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar. Aquests convenis promouen i permeten la mobilitat d’estudiants, docents i personal d’administració i serveis entre les esmentades universitats hongareses i la UVic-UCC.

El Consolat d’Hongria i la UVic-UCC s'insten a continuar col·laborant i a aprofitar les actuals sinergies per intercanviar coneixement i buscar oportunitats en aspectes acadèmics, de recerca o de transferència de coneixement.