Patricia Celio, guanyadora del concurs "La teva tesi en 4 minuts"
Lluís Bertrans, segon premi

La doctoranda Patricia Celi Medina guanya el quart concurs "La teva tesi en 4 minuts" de la UVic-UCC

18.05.2021

Patricia Celi Medina, doctoranda del programa en Estudis de Gènere: Cultura, Societat i Polítiques de la UVic-UCC, va ser la guanyadora de la quarta edició del concurs “La teva tesi en 4 minuts” de la Universitat, que es va celebrar divendres passat en format virtual. Celi, llicenciada en Antropologia per la Universitat San Francisco de Quito (Equador) i màster en Política Social i Acció Comunitària per la Universitat Autònoma de Barcelona, va presentar la tesi "Tejer cuidados locales entre lo público y lo comunitario para personas mayores que sufren soledad no deseada", dirigida per la doctora Sandra Ezquerra.

El jurat la va premiar per la seva capacitat per explicar la tesi en un registre apropiat i en un pla clarament divulgatiu, “desenvolupant de manera fàcil aspectes complexos de la recerca”, i fer-ho “de manera ordenada i entenedora, amb naturalitat, captant l’atenció del públic i transmetent passió i entusiasme”.

La recerca de Celi, que actualment és investigadora predoctoral gràcies al cofinançament del Fons Social Europeu (FSE), se centra en qüestions relacionades amb l’economia feminista i la cura remunerada i no remunerada, especialment en el cas de les persones grans. La tesi que duu a terme aborda i compara, precisament, diferents programes públics per combatre la soledat de les persones grans a Catalunya i a l’Equador.

El jurat també va atorgar un segon premi a Lluís Bertrans Tubau per la presentació de la seva tesi “Els biofilms fluvials com a solució basada en la natura per al tractament d’aigües residuals urbanes”, de la qual va valorar el to divulgatiu, la naturalitat en l’ús d’un llenguatge i un discurs clar i entenedor. Bertrans és graduat en Ciències Ambientals i en Biologia per la UVic i màster en Ecologia Terrestre i Gestió de la Biodiversitat per la UAB, i actualment és investigador predoctoral al CT BETA, gràcies també al cofinançament del Fons Social Europeu (FSE). El director del centre, Sergio Ponsá, és també el seu director de tesi, que fa en el marc del programa en Ciències Experimentals i Tecnologies.

Els criteris de valoració de les presentacions era la capacitat de síntesi i estructuració de la presentació, les habilitats comunicatives verbals i no verbals. El concurs “La teva tesi en 4 minuts”, organitzat per l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC, s’adreça als estudiants de doctorat de la Universitat amb l’objectiu d’explicar a la ciutadania el desenvolupament de la seva recerca en una intervenció breu i accessible. La guanyadora ha obtingut un premi de 1.000 euros i representarà la UVic-UCC en el concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts” de Catalunya que organitza la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació amb el suport del Consell Interuniversitari de Catalunya, on participaran totes les universitats catalanes .El segon classificat ha obtingut un premi de 200 euros.