Institucional

La família d'Abadal visita l'exposició "Ramon d’Abadal i de Vinyals. Investigador de la nostra història"

25.02.2021
Com a colofó de l'exposició "Ramon d’Abadal i de Vinyals. Investigador de la nostra història", aquest dijous al matí ha tingut lloc a l'Espai Vernis la visita de la família d'Abadal del Pradell, impulsora de la mostra. Ramon d'Abadal i de Lacambra, la seva esposa Conxita Mas, i la filla Irene d'Abadal l'han visitat acompanyats per la secretària general de la UVic-UCC; el curador de la mostra i professor de la UVic Santi Ponce; el degà de la FEC, Josep Burgaya; la videdegana de la mateixa facultat, Montse Corrius; la regidora de Cultura de l'Ajuntament de Gurb, Montserrat Parareda; Ton Granero, de l'Ateneu de Vic, i membres d'UHub, serveis a la comunitat universitària. L'any passat es commemorava el cinquantè aniversari de la mort de l’historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals (1888-1970), impulsor del projecte Catalunya Carolíngia de l’Institut d’Estudis Catalans, que recull i publica tots els documents referents a la Catalunya dels segles VIII al X, un corpus cabdal per a conèixer millor la història de l’Europa occidental. Amb aquest motiu la família d'Abadal va impulsar aquesta exposició que mostra les diverses facetes de Ramon d'Abadal i Vinyals, però sobretot l'acadèmica, que és fonamental per entendre la història política i jurídica de Catalunya a l’Edat Mitjana. Amb els seus treballs, fonamentats en la documentació anterior a l’any 1000, va fixar els orígens mil·lenaris del nostre país. Aquesta mateixa exposició, que fins aquest divendres es pot visitar a l'Espai Josep Vernis gràcies a l'Ateneu de Vic i a l'UHub, servei a la comunitat universitària de la UVic, es va poder veure al Museu Episcopal de Vic la tardor passada. A més de la família d’Abadal del Pradell, han fet possible l'exposició el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Museu Episcopal de Vic, l’Ateneu de Vic, el Patronat d’Estudis Osonencs i l’Arxiu i Biblioteca Episcopal de Vic. Hi ha col·laborat també l’Ajuntament de Vic i la UVic-UCC.