Edifici de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries
Interior de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries

La FCT passa a denominar-se Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE)

07.04.2022

La fins ara Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT) de la UVic ha passat a denominar-se, de forma oficial, Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE), després dels acords preceptius del Consell de Govern de la UVic-UCC, el 22 de setembre passat; del Patronat de la FUBalmes, el 14 d’octubre, i finalment, la resolució del 14 de març publicada en el DOGC de la Generalitat de Catalunya del 23 de març de 2022.

La proposta de canvi de nom es va impulsar des de la Facultat mateixa, tenint en compte que des de fa molts anys imparteix titulacions de l’àmbit d’enginyeria, actualment: Enginyeria Mecatrònica, Enginyeria de l’Automoció, i Multimèdia. Aplicacions i Videojocs. “La incorporació de noves federacions i facultats a la UVic-UCC va plantejar la necessitat de visibilitzar més els àmbits d’expertesa de la facultat”, explica el degà del centre, Sergi Grau. I afegeix que en el canvi “s’ha buscat integrar explícitament la paraula Enginyeries en el nom”.

El Consell de Direcció de la FCT va decidir, el 13 de març de 2021, realitzar un procés participatiu per decidir el nou nom de la Facultat. De totes les propostes rebudes, es van descartar totes aquelles que no complien els criteris sobre els quals s’havia informat i d’altres que el Servei Lingüístic de la Universitat va traslladar, com per exemple, que el nom fos tan integrador com fos possible, que es tingués en compte el sentit del singular i plural dels mots, i que les sigles seguissin la línia UVic. Finalment, el Consell de Direcció de la Facultat va acordar sotmetre a votació de tot el personal del centre tres propostes de noms i, amb un 63% dels vots, l’opció més escollida va ser la de Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE).

Per tant, en endavant caldrà referir-se a la Facultat com a Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries. En el cas que en els escrits s’hagi de fer constar el nom de la centre en una altra llengua, caldrà referir-s’hi com a Facultad de Ciencias, Tecnología e Ingenierías, en castellà; Faculty of Science, Technology and Engineering, en anglès,  i Faculté des Sciences, Technologie et Ingénieries, en francès.