Docència

14a Jornada de Mecatrònica

La FCTE organitza de nou la Jornada de Mecatrònica, que ja suma 14 edicions

04.05.2023

El divendres 28 d'abril a la tarda, l'Aula Magna de la UVic-UCC va acollir la 14a Jornada de Mecatrònica, organitzada per la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE), que va aplegar una vuitantena d'assistents, majoritàriament estudiants del grau en Enginyeria Mecatrònica i alumnes de cicles formatius de grau superior (CFGS) de l’Institut de Vic i de l’Institut Escola Municipal de Treball de Granollers.

Javier Chacón, analista i cap de projectes de Solucions IoT de SEIDOR i antic alumne del grau en Mecatrònica, va obrir la jornada amb  la ponència “Internet de les coses (IoT), què és i casos d’èxit reals”. Tot seguit, va ser el torn de Sergi de las Muelas, enginyer de control de PAL Robotics i exalumne també del grau, que va presentar els tipus de robots que construeixen a l’empresa i va fer una demostració amb el robot mòbil Tiago.

D'altra banda, els estudiants del CFGS de Mecatrònica Industrial de l’Institut de Vic van mostrar el projecte “La realitat augmentada al servei de l'aprenentatge actiu per a l'operativitat de màquines i manteniment a tallers de fabricació 4.0”, que ha merescut un reconeixement al Congrés Advanced Factory, que va tenir lloc a Barcelona del 18 al 20 d’abril passat.

La jornada es va cloure amb una demostració de l'equip de robòtica Garrins Metàl·lics de la UVic-UCC i un refrigeri al pati central del Campus Torre dels Frares. L’equip va mostrar els seus robots i el repte d’aquesta temporada, després d’haver quedat subcampions al torneig Eurobot Spain que es va fer a Alcalá de Henares el 21 i 22 d’abril passat. Actualment, es preparen per participar a la final d’Eurobot, que tindrà lloc a La Roche-Sur-Yon, al País de Loira (França), entre el 17 al 20 de maig.