Recerca

La FCTE organitza la Jornada de Tecnologies Digitals

La FCTE organitza la Jornada de Tecnologies Digitals, centrada en la ciberseguretat i els avatars

20.04.2023

El 18 d’abril al matí va tenir lloc a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC la Jornada de Tecnologies Digitals. Amb l’objectiu de fer divulgació i fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre els més joves, i dirigida a estudiants de batxillerat, cicles formatius i professionals del sector tecnològic, l’esdeveniment va comptar amb la participació de més de 100 alumnes de l’Institut Cirviànum de Torelló, l’INS Jaume Callís, La Salle Manlleu, Teknós i el grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs de la UVic-UCC.

En el decurs de l'acte, Sheng Jun Ye i Meritxell Cos, integrants del grup de seguretat BMM Testlabs, van explicar als assistents la importància de la ciberseguretat i com arribar a ser un professional en l’àmbit en la ponència “Hacking ètic: la ciberseguretat responsable”.

Els assistents també van poder visitar durant l’esdeveniment una exposició de videoconsoles de la col·lecció privada de Josep Maria Frigola, on es podia veure l’evolució dels videojocs al llarg del temps, i es va poder jugar amb diverses de les consoles i dels arcades que s'hi havien exposat. Seguidament, es van dur a terme tallers en disseny i animació 3D, realitat augmentada, desenvolupament de videojocs i d’aplicacions per a dispositius Android, impartits per estudiants i docents de la UVic-UCC.

La matinal va finalitzar amb la xerrada titulada “Avatars per a la realitat virtual immersiva”, a càrrec de Núria Pelechano, professora i investigadora del grup de recerca ViRVIG de la Universitat Politècnica de Catalunya, que va exposar els reptes en la simulació d’avatars en entorns immersius i va presentar els resultats de la recerca que porta a terme en aquest camp.

La jornada havia començat amb l’acte de benvinguda, a càrrec de la degana de la FCTE, Malu Calle, i el coordinador del grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs, Carles Bosch, que van presentar els estudis i la recerca que es fa a la Facultat relacionada amb les tecnologies digitals.

La Jornada de Tecnologies Digitals va ser organitzada pel grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs i el grup de recerca Digital Care. És una activitat que s’emmarca dins de la Primavera de la Ciència 2023 que impulsen UDivulga i el Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement, i va tenir el suport de TIC Osona i el Laboratori d’Innovació Social i Digital de la UVic-UCC.