Comunitat Universitària
La FCTE organitza una matinal de formació del personal en estratègies comunicatives
Aquest dilluns, dia 29 de maig de 2023, més de quaranta membres del PDI i del PAS de la Facultat de Ciències Tecnologia i Enginyeries (FCTE) van assistir a una matinal de formació.
Durant la jornada, duta a terme al Mas el Cerdà, es van impartir dos tallers. El primer, titulat “Estratègies comunicatives en la docència universitària”, va ser impartit per Mariona Casas-Deseures, professora del Departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes i membre del grup de recerca Glossa (Grup de Recerca en Lingüística Aplicada, Didàctica i Literatura) de la UVic-UCC. En aquesta formació les persones assistents van prendre consciència de la dimensió relacional de la seva pràctica educativa i es van exposar diverses estratègies comunicatives per poder optimitzar el potencial educatiu de la comunicació a l'aula.
La segona activitat formativa, que portava per títol “Amb la veu a punt per treballar”, la va impartir Carles Farreras Duran, logopeda especialista en trastorns de la veu, professor de cant i professor associat de la Universitat de Barcelona. Aquest taller de formació vocal va oferir coneixements i recursos per a l'optimització de l'ús de la veu a l'aula fent èmfasi en la situació de la veu professional del docent i en l'exercitació vocal, en veu parlada i cantada, a partir d'un treball d'integració de la postura corporal, la respiració i l'emissió de la veu.
La jornada formativa va acabar amb un dinar al mateix mas, que va permetre prolongar l’intercanvi d’impressions i opinions sobre aquests temes en un ambient distès i relaxat.
També en el marc d'accions formatives de la FCTE, el mes de març passat la facultat ja va dur a terme la jornada de recerca sobre salut global, One Health, que pretenia visibilitzar i impulsar la recerca que duen a terme els diferents grups de la facultat en els àmbits de les biociències i les enginyeries, com també incentivar els estudiants a apropar-se a la recerca científica i veure'n el seu impacte real en la societat.