Andreu Mas-Colell (fotografia de Josep M. Montanet)

La FUB i la UVic-UCC donen suport a Andreu Mas-Colell en la causa oberta pel Tribunal de Comptes

23.06.2021

El Patronat de la Fundació Universitària Balmes va deixar constància del seu suport i el de la UVic-UCC a l’economista i professor universitari català Andreu Mas-Colell en el procés administratiu obert pel Tribunal de Comptes, al qual està sotmès juntament amb 38 altres càrrecs i excàrrecs polítics de la Generalitat de Catalunya, a qui el Patronat i la Universitat també fan extensiu el seu suport. Ho va fer amb l’aprovació d’un manifest que considera “injust i arbitrari” el procediment obert i que s’afegeix a les múltiples mostres de suport rebudes per Mas-Colell els darrers dies per part de persones, institucions i universitats d’arreu del món.

El suport explícit a Mas-Colell el fan, el Patronat i la UVic-UCC, “tenint en compte la seva estreta vinculació amb el món universitari i especialment pel suport que sempre ha donat a la nostra Universitat”. També destaquen que “en la seva condició de conseller d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació “va desenvolupar una tasca excel·lent que ha estat reconeguda sobretot en la configuració de l’estructura jurídica de la recerca al nostre país”.

El procediment del Tribunal de Comptes fa referència a despeses de l’acció exterior del govern català i estima que es van malgastar uns 48 milions d’euros entre els anys 2011 i 2017. A més de Mas-Colell, que va ser conseller d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació entre els anys 2000 i 2003 i conseller d’Economia entre els anys 2010 i 2016, el Tribunal assenyala altres noms com el dels presidents Artur Mas i Carles Puigdemont i el de l’exvicepresident Oriol Junqueras. El procediment iniciat pel tribunal suposa un risc d’embargament dels béns personals, actius i ingressos de les persones expedientades si no poden garantir la suma reclamada.

(Fotografia de Josep Maria Montaner per a Nació Digital)