Un moment del patronat de la FUBalmes d'aquest dijous

La FUBalmes tanca el curs amb equilibri pressupostari i amb uns ingressos de 52,7 milions d’euros, i preveu un creixement del 6,7% el 2023-2024

22.06.2023

El Patronat de la FUBalmes d’aquest dijous ha aprovat la liquidació provisional del pressupost del 2022-2023, que es tancarà el pròxim 30 de juny. Un curs més, ho farà obtenint l’equilibri pressupostari, amb un romanent de 6.662 euros i amb uns ingressos totals que sumen 52,7 milions, dels quals el 20,5 % procedeixen del conveni programa subscrit amb la Generalitat de Catalunya.

Pel que fa a l’execució de les inversions, se n’hauran fet per un valor de més d’un milió d’euros, que s’han destinat en bona part a la millora d’espais de les quatre facultats, de la seu de Vic Sud i dels laboratoris d’automoció de Granollers. Donant continuïtat a la categoria d’inversions en l’àrea de les TIC iniciada l’any passat, també s’han invertit recursos en qüestions de ciberseguretat, unes mesures que s’han vist reforçades amb l’entrada de la FUBalmes a l’Agència de Ciberseguretat de la Generalitat de Catalunya. Aquest exercici econòmic, a més, ha coincidit amb el període en què s’ha invertit en les obres del Paranimf i de la Sala Gòtica, fetes amb mecenatge.

Per al curs 2023-2024, la primera estimació del pressupost preveu un creixement dels ingressos del 6,7 %, fins a assolir els 56,3 milions d’euros. L’aportació del conveni programa de la Generalitat se situarà en els 12,55 milions, representarà el 22,3 % del total del pressupost i inclourà 1 milió d’euros destinat a beques.

En relació amb les inversions previstes per al curs que ve, el capítol d’infraestrucutres, amb 900.000 euros, serà el més elevat. Entre d’altres, es faran millores en equipaments docents i es crearan 12 noves aules, 14 nous laboratoris i 11 nous espais de coworking, tot plegat per valor de mig milió d’euros. La posada en funcionament d’una seu nova i més gran a Vic Sud, la conversió de l’edifici que fins ara ocupava el Centre d’Estudis Sanitaris i Socials en seu de l’Escola de Postgrau, i la reconversió de la Masia de la Torre dels Frares en un espai dedicat exclusivament als estudis d’Educació, seran altres de les prioritats del curs.