Exterior de l'Hospital Sant Joan de Déu

La Fundació Universitària Balmes s’incorpora al Patronat de la Fundació Althaia

07.07.2022

La Fundació Universitària Balmes ha passat a formar part dal Patronat de la Fundació Althaia, que en la seva reunió del 30 de juny passat va aprovar la modificació dels seus Estatuts que ho ha fet possible. Els canvis en la composició del seu patronat també comporten que s’hi incorpori la Fundació Universitària del Bages, en un gest que respon a la voluntat de transformar la seva governança per estrènyer vincles amb la UVic-UCC, a favor de la docència, la recerca, la transferència de coneixement, la innovació en l’àmbit de la salut i el desenvolupament del territori.

La modificació dels Estatuts de la Fundació Althaia també preveu la creació d’un Consell Consultiu, la incorporació del Comitè d’Ètica Organitzacional com un òrgan estatutari i una nova vinculació amb l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu. Els canvis arriben l’any en què la institució celebra 20 anys i entronquen amb el seu Pla estratègic 2021-25.

El Patronat de la Fundació Althaia continua mantenint com a membres l’Ajuntament de Manresa i la Mútua Manresana, Mutualitat de Previsió Social. Els nous Estatuts estableixen una limitació en el mandat dels membres del Patronat i introdueixen la visió paritària.