Cartell simposi

La investigadora Marta Rivera, al simposi “Alimentación, Salud y Sostenibilidad” del Instituto Danone

12.11.2020

La directora de la Càtedra en Agroecologia i Sistemes Alimentaris de la UVic-UCC, Marta Rivera, ha participat com a ponent al simposi sobre “Alimentación, Salud y Sostenibilidad”, que ha organitzat el Instituto Danone para la Alimentación y la Sostenibilidad els dies 9 i 10 de novembre.

La investigadora de la UVic hi ha presentat la ponència “Producción de alimentos de origen animal o vegetal, y cambio climático”, en la qual, basant-se en els seus darrers estudis, ha explicat com la producció d’aliments ha crescut molt en les darreres dècades cosa que ha provocat un gran impacte en el medi ambient i en l’augment de les emissions dels gasos d’efecte hivernacle. Rivera defensa que l’agricultura podria ser una “segrestadora neta” d’aquests gasos, “però fa falta una transformació dels sistema agroalimentari en base a l’agroecologia”.

El Instituto Danone organitza el simposi “Alimentación salud y sostenibilidad” amb l’objectiu d’analitzar els aspectes que han de generar un canvi social cap a un consum més responsable. Per això compta amb professionals de prestigi nacional i internacional que aborden diferents temàtiques relacionades amb el context del simposi. Les jornades, que es retransmeten telemàticament, van dirigides a investigadors i a acadèmics de les àrea relacionades amb l’alimentació i la sostenibilitat, com la sociologia, l’economia i el medi ambient. També es dirigeix a professionals  interessants en aspectes vinculats a l’alimentació, la salut i la sostenibilitat, a més de representants d’administracions de salut pública i d’agricultura.

Intervencions en altres fòrums

Per altra banda, Marta Rivera també va participar el passat 22 d’octubre al cicle onlineTransción verde para Europa. Oportunidades y desafíos en la era postcovid-19”. En aquesta ocasió, Rivera va compartir sessió amb Olivier de Schutter, copresident de IPES-Food i relator especial de l’ONU sobre pobresa i drets humans, i amb Benoît Biteau, eurodiputat del Grup Verds/ALE, enginyer agrònom i agricultor ecològic.

Per últim, també va impartir el 20 d’octubre una ponència en el marc de la jornada "Overcoming Ecological Crises: Reconnecting Food, Nature and Human Rights" que organitzava el FIAN International por el Derecho a la Alimentación y la Nutrición, en la  qual es va centrar a explicar com fer avançar l’agroecologia en un context de transformació dels sistemes agroalimentaris i com l’agroecologia permet afrontar els reptes i que es reconnecti la naturalesa amb l’alimentació i els drets humans.