Recerca

taller anual del programa de Doctorat Interuniversitari en Bioinformàtica

La UVic acull el taller anual del programa de doctorat interuniversitari en Bioinformàtica

09.02.2023

El divendres 3 de febrer, l'Aula Magna de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya va acollir el taller anual del programa de doctorat interuniversitari en Bioinformàtica, coordinat pel Dr. Xavier Daura (UAB), i organitzat conjuntament per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat de Girona (UdG), la Universitat de Lleida (UdL), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Rovira i Virgili (URV), i amb la participació de l'Associació Bioinformàtics Barcelona (BIB).

En aquesta trobada, que forma part de la formació dels estudiants del programa, es presenten els estats actuals de les tesis doctorals que els estudiants estan desenvolupant. El taller va incloure 9 xerrades i 48 pòsters, a més de 2 conferències plenàries per part de les doctores Mar Albà (investigadora ICREA i cap del grup de genòmica evolutiva del programa de recerca en Informàtica Biomèdica IMIM/UPF, que també dirigeix) i María Ortiz (directora científica al Disease Strategy and Heme Team de Bristol Myers Squibb), que van descriure la seva recerca en bioinformàtica en un entorn acadèmic i industrial, respectivament.

Segons Jordi Villà, organitzador de la trobada i delegat per la Comissió Acadèmica del programa de doctorat, "en la trobada vam poder constatar la maduresa i projecció de la formació de tercer grau en bioinformàtica a Catalunya, una regió referent en aquest tipus de recerca al sud d'Europa". Durant la jornada es va poder apreciar com les metodologies d’aprenentatge automàtic i la intel·ligència artificial estan ocupant tots els àmbits del coneixement biològic, ja que segons Villà "s'hi treballa en la majoria de tesis doctorals del programa. Això ens demostra el seu dinamisme i la seva actualitat, i constata que els estudiants estan preparats per als reptes de la nova economia basada en l'explotació de dades massives en tots els àmbits de la societat, i no només en biologia".

L'activitat va tenir el suport tècnic i logístic de la UDUTE i l'Àrea d'Infraestructures, i la col·laboració econòmica i logística de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, l'Escola de Doctorat i el Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement, a través d'U-Divulga, així com de la Universitat Autònoma de Barcelona. També va incorporar aspectes innovadors en la gestió de la sessió de pòsters, amb una avaluació per peers gràcies a eines avançades de l'Aula Moodle del programa, fet que va potenciar la interacció dels estudiants.