Presentació del llibre sobre l'acadèmcia Maurici Izern
Presentació del llibre sobre l'Acadèmcia Maurici Izern
Presentació del llibre sobre l'acadèmcia Maurici Izern
Presentació del llibre sobre l'Acadèmia Maurici Izern

La UVic acull la presentació del llibre Acadèmia col·legi Maurici Izern. Símbol d’optimisme i de pedagogia didàctica pràctica

Dimarts passat la UVic va acollir l’acte de presentació del llibre Acadèmia col·legi Maurici Izern. Símbol d’optimisme i de pedagogia didàctica pràctica, que recull la història de l’acadèmia Maurici Izern de Vic. L’autor és l’exalumne Joaquim Pujades, que ha dedicat dues dècades a recollir-ne la història a través de documents, fotografies i testimonis, que ha quedat recopilada en tres volums.

L’acte va servir de punt de trobada de diferents generacions d’estudiants i alumnes del centre. Va ser presidit pel rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, que és l’autor del pròleg, i l’alcalde de Vic, Albert Castells. També hi van participar la ninotaire Pilarin Bayés, Ignasi Roviró i la presidenta de la Fundació Puig-Porret, Anna Mari Carbonell, així com Assumpta Izern, que va parlar en nom de la família.

L’Acadèmia Maurici Izern va obrir les portes l’any 1908, fundada per Maurizi Izern, que va implantar un model pedagògic d’arrel francesa. En 96 anys hi van passar 25.000 alumnes.