Servei IdCAT
Servei idCat 2

La UVic ja és entitat de registre idCAT

15.09.2022

Recentment, el Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre (SGDAiR) de la UVic s'ha constituït en entitat de registre d'idCAT Certificat i d'idCAT Mòbil. D’aquesta manera, s’encarrega d'atendre i tramitar les sol·licituds d'aquests dos sistemes d'identificació digitals. El servei s'ofereix tant per a persones externes a la Universitat (ciutadania), com especialment per a la comunitat universitària (alumnes, PAS i PDI), amb l'objectiu de facilitar-los encara més la tramitació electrònica a través de la seu electrònica de la UVic-UCC.

L’idCAT Certificat és un certificat criptogràfic de signatura avançada en programari i en qualitat de persona física. Identifica i vincula el signant de manera única, assegurant així la integritat de les dades que signada. La sol·licitud en línia del certificat es pot fer aquí i acabar el tràmit presencialment a l'oficina de l’SGDAiR (indispensable cita prèvia aquí) o bé en qualsevol de les altres entitats de registre distribuïdes al país.

L'idCAT Mòbil és un servei d'identificació no criptogràfic en qualitat de persona física, que permet l'autenticació en diferents seus electròniques de l'administració per tal de fer tràmits telemàticament. Es pot sol·licitar aquí i s'obté immediatament. També es pot tramitar presencialment a l’oficina de l’SGDAiR (indispensable cita prèvia aquí).

Ambdós certificats són independents, compatibles i gratuïts, per bé que mentre que el primer exigeix un pas presencial en la tramitació, el segon es pot sol·licitar i aconseguir en un procés 100% telemàtic.

D’altra banda, el PAS i PDI que ho hagi de menester, pot seguir sol·licitant els certificats TCAT i TCATP, que acrediten la identitat en qualitat de persona treballadora de la UVic-UCC, a través de l'URespon.

Per a més informació, es pot visitar el web entitat de registre idCAT Certificat | UVic.