Una Tòfona negra

La UVic, present al Trufforum

24.02.2022

Del 25 al 28 de febrer, Vic es tornarà a convertir en la capital internacional de la tòfona negra, amb una nova edició del Trufforum. L'esdeveniment de referència de la tòfona, impulsat per l'European Mycological Institute (EMI), té per objectiu promoure l'ús responsable d'aquest producte a les cuines domèstiques i professionals. Com en les edicions passades, comptarà amb un ambiciós programa d’activitats per a professionals del sector de la tòfona i també per a aficionats a la gastronomia.

La UVic hi tornarà a ser present, enguany amb un taller sensorial sobre “Reconeixement dels descriptors de l’olor de les tòfones", a càrrec de Consol Blanch, professora jubilada i investigadora, i Míriam Torres, degana de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar i coordinadora del nou màster universitari en Alimentació i Sostenibilitat, juntament amb Carles Ibáñez de Lucta. L’objectiu d’aquest taller és aprendre a identificar els matisos de l’olor de la tòfona. Es tracta d’una sessió pràctica, de caràcter científic i divulgatiu, que permetrà als assistents de conèixer, identificar, descriure i diferenciar l’olor que fan les tòfones.

El taller tindrà lloc el diumenge 27 de febrer, de les 10.30 h a les 11.30 h, a l’Aula de la Tòfona, a la sala Ges de l’edifici del Sucre.