una de les jornades dutes a terme en un institut

La UVic realitza més de 250 xerrades d’orientació en instituts de Catalunya i Balears

07.07.2022

Com cada curs, aquest 2021-2022 la UVic ha dut a terme un conjunt d'accions d’orientació a futurs estudiants universitaris, entre les quals figuren les visites a centres de secundària de Catalunya i de les Illes Balears, incloses en el Programa Secundària. Aquest curs, en total s'han fet 254 visites, en format presencial o virtual, que han suposat visitar 144 instituts i orientar més de 7.200 estudiants. La majoria d'aquestes visites s'han dut a terme en centres catalans, tot i que algunes també s'han fet en instituts de Mallorca, durant una setmana específica en la qual es visita l’illa.

L’alumnat beneficiari fa, majoritàriament, primer i segon de batxillerat i segon curs de cicle formatiu de grau superior. En aquestes visites, professorat universitari i l’equip de l’Àrea de Màrqueting de la UVic explica als alumnes de secundària com funciona l’accés a la universitat, com es creen les notes de tall i què és la preinscripció universitària. També repassen els diferents estudis de grau universitari i cicles formatius de grau superior que ofereix la UVic. Generalment, van acompanyats d’estudiants de la Universitat, que parlen de la seva experiència a l’hora d’escollir estudis, de com es viu a la ciutat o de com valoren les pràctiques en empreses, entre d'altres temes.