Edifici de la fàbrica Can Ricart de Barcelona

La UVic-UCC, a la reunió de constitució de la Comissió Institucional del Campus de les Arts

El coordinador de Polítiques Institucionals de la UVic-UCC, Eduard Prats, va assistir dimarts passat a la reunió de constitució de la Comissió Institucional del Campus de les Arts, en representació del rector. La UVic-UCC, en virtut del pacte federatiu, inclou estudis artístics, que s’imparteixen a Elisava i, també, a Bau, com a centre adscrit.

El Campus de les Arts és un projecte liderat per la UB, titular de l'única Facultat de Belles Arts de Catalunya, però destinat a fer xarxa amb totes les universitats i centres d’educació artística universitària o superior del país, per tal d’aconseguir que el conjunt de l’educació artística comenci a abordar els reptes qualitatius i quantitatius que avui té plantejats.

Cal tenir present que el nombre d’estudiants d’ensenyaments artístics de nivell superior a Catalunya és de més d’uns 8.000, amb uns 2.000 estudiants d’entrada i més de 1.500 titulats a l’any. No obstant això, la fragmentació de l’oferta en 19 centres de tipologies molt diferents (universitaris, adscrits universitaris, públics superiors i privats superiors) fa que la diversitat de graus universitaris o superiors sigui molt poca, que els estudis de nivell de màster i doctorat siguin encara minoritaris i que hi hagi dificultats en la capacitat d’impulsar projectes R+D+ I i formació del professorat.

A més de la voluntat d’enfortir l’educació artística de nivell superior, el projecte preveu rehabilitar l’antiga fàbrica de Can Ricart de Barcelona, considerada un Bé Cultural d’Interès Nacional, amb la finalitat de contribuir a dinamitzar el pol cultural del districte 22@, i esdevenir un espai emblemàtic de referència i un marc de cooperació institucional compartit per a la programació d’activitats i serveis comuns.

Per tal de posar en marxa el projecte es va crear la Comissió Institucional, formada per representants de les administracions i les universitats integrants, i també la Comissió Acadèmica, integrada per representants dels centres d’educació artística universitària.

La convocatòria d’aquesta reunió va servir per constituir la Comissió Institucional, explicar l’estat del projecte i aprovar diferents propostes de la Comissió Acadèmica, ja en marxa des de fa uns mesos.