Recerca

Revisió auditiva d'un pacient

La UVic-UCC acollirà els Vic i-Days 2022, centrats en la democratització de la salut auditiva

23.06.2022

La Facultat de Medicina de la UVic-UCC vol impulsar projectes d’innovació i pensament crític que aproximin l’alumnat i la ciutadania en general a les necessitats socials. És en aquest context que la UVic-UCC i l’Institut Català de Salut han unit esforços per presentar i guanyar una convocatòria d'EIT Health per poder liderar la celebració dels Innovation Days (i-Days).

Els i-Days és un campionat europeu d’innovació en l’àmbit de la salut promogut per EIT Health, una xarxa europea d’entitats de la salut i innovació que promouen iniciatives sota el principi del “triangle del coneixement”, en què agents de recerca, indústria i educació s’uneixen per trobar solucions innovadores als reptes dels nostres temps. Vic i-Days 2022 pretén buscar solucions al repte de la democratització de l’accés a la salut auditiva, ideant respostes d’accessibilitat física, social o digital per aquelles persones amb dèficits auditius.

L’esdeveniment tindrà lloc del 7 a l’11 de novembre a la Facultat de Medicina i l’edifici de la Torre dels Frares de la UVic-UCC. Està dirigit a estudiants grau i màster d’Enginyeries, Medicina, i Empresa i Comunicació de totes les universitats catalanes. S'hi podrà participar en equips i s’espera que ho facin més de 70 estudiants. Aquests disposaran de l’expertesa i l’acompanyament de diversos mentors relacionats amb la temàtica proposada, amb qui es podran connectar en línia els dies 9 i 10 de novembre a la tarda.

Els equips participants es podran inscriure al Vic i-Days 2022 des del 19 de setembre fins al 31 d’octubre. Es repartiran 800 € en premis entre els tres primers classificats i el guanyador absolut podrà optar a la final dels i-Days, que es farà el 26 de novembre a Suècia.

Els Vic i-Days 2022 estaran organitzats per un consorci format per un soci acadèmic (UVic-UCC), un soci clínic (ICS-ICTGP), un centre tecnològic (Eurecat), un think tank (Fundació TIC Salut) i una start-up (Kiversal). L’objectiu és que els Vic i-Days es puguin dur a terme durant quatre anys consecutius, entre el 2022 i el 2025.

El projecte Vic i-Days 2022 s'emmarca en l'estratègia acadèmica que té la UVic-UCC i la Facultat de Medicina per desenvolupar i implementar els nous graus en Audiologia General i Odontologia els pròxims cursos.