La UVic-UCC incorpora una furgoneta elèctrica a la flota de vehicles elèctrics compartits

01.07.2021

En el marc del projecte e-mobilitat de l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals de la UVic-UCC, la Universitat ha incorporat una furgoneta elèctrica a la flota de vehicles elèctrics compartits de la cooperativa Som Mobilitat. La flota, que fins ara disposava de 3 cotxes Renault Zoe, cobrirà noves necessitats de mobilitat derivades de l’increment de desplaçaments per a la recerca. S'ha optat per adquirir una furgoneta perquè és un vehicle més gran que un turisme i té més capacitat d’emmagatzematge.

La furgoneta és una Renault Kangoo Maxi Express, de 5 places, amb bateria de 33kWh i una autonomia aproximada de 180km. Aquest nou vehicle, com en el cas dels cotxes ja disponibles, pot ser utilitzada pel personal treballador per a desplaçaments corporatius, així com pels socis de la cooperativa. La reserva, com en el cas dels cotxes, funciona a través de l’app o el web de Som Mobilitat. Al mapa de reserves hi apareixen els cotxes i la furgoneta.

Aquesta nova incorporació dona continuïtat al projecte e-mobilitat, engegat el curs 2018-2019 amb l’objectiu de promoure una mobilitat més sostenible, eficient i segura. En una segona fase, a principis del proper curs acadèmic, també es preveu posar a disposició del personal treballador bicicletes i patinets elèctrics per moure's pel Campus Vic, i la instal·lació d'aparcaments segurs per a aquests vehicles.