Recerca

Telescopi

La UVic-UCC obté vuit nous doctorats industrials en la convocatòria de 2022

25.05.2023

Just avui s’ha acabat el primer termini de sol·licitud d’ajuts a projectes de doctorat industrial per a l’any 2023. Un doctorat industrial és un projecte de recerca que es desenvolupa entre una universitat i una empresa, que integra la formació d'un estudiant de doctorat. D’aquesta manera, esdevé el projecte de recerca de l’empresa o institució en què el doctorand o doctoranda desenvolupa la seva formació investigadora, en col·laboració amb una universitat o centre de recerca, que és objecte d’una tesi doctoral.

La Generalitat de Catalunya té una convocatòria anual per donar suport econòmic als projectes de doctorat industrial. La d’enguany presentava novetats significatives respecte a les anteriors, com ara l’increment dels imports atorgats per projecte; la creació d’un premi per al foment de la internacionalització, associat a l’obtenció de la menció internacional de la tesi doctoral; l’ampliació de les entitats elegibles dins l’ajut específic, concretament l’administració de la Generalitat i el seu sector públic, i l’atorgament d’un ajut a l’entorn acadèmic, tant en concepte de finançament al grup de recerca com overhead, dins la modalitat d’ajut específic.

L’objectiu del Pla de doctorats industrials és contribuir a la competitivitat i a la internacionalització de la indústria catalana, reforçar els instruments per captar el talent que genera el país, i situar els futurs doctors i doctores en condicions de desenvolupar projectes d’R+D+I en una empresa.

Cinc nous doctorats des de 2023

La convocatòria de 2022 ha tingut un total de vuit nous doctorats, cinc dels quals s’han posat en marxa aquest 2023. Es tracta de “Transtorns mentals severs i exercici físic: estudi d’efectivitat del programa de HIIT adaptat al servei de rehabilitació comunitària”, que Mariona Caro porta a terme amb Osonament, sota la direcció d’Anna Puig; “Disseny i implementació d’un programa de formació en atenció a la situació d’últims dies adreçat a professionals de l’àmbit residencial”, a càrrec de Cèlia Prat i desenvolupat a Sant Andreu Salut, sota la direcció de Joan Carles Casas; “Virtually Collaborative Tool for healthcare facilities dimensioning and design -MetaBuild-“, a càrrec de Laia Llunas en col·laboració amb l’empresa BeHealthCareIt, sota la direcció de Pere Martí; “Intervenció de teràpia ocupacional en atenció primària basada en les noves tecnologies de la salut” a càrrec de Néstor Aparicio Martin juntament amb l’EAP Osona Sud-Alt Congost SLP, sota la direcció de Salvador Simó, i "Intel·ligència artificial com a eina de suport al diagnòstic de les lesions de la pell”,  a càrrec d’Albert Siré juntament amb Seidor i sota la direcció de David Reifs.

Completen la convocatòria “Ús de proteïnes vegetals per al desenvolupament de productes alimentaris”, de Gil Vila amb Zyrcular Protein Labs, SL, dirigit per Míriam Torres; “Intel·ligència artificial com a suport al diagnòstic en ferides cròniques”, de Lorena Casanova amb Skilled Skin SL, dirigit per Ramon Reig, i “Estudi PASOS: Physical Activity, Sedentarism, lifestyles and Obesity of Spanish youth”, de Sílvia Torres, juntament amb Gasol Foundation, dirigit per Cristina Vaqué.

La realització de doctorats industrials és, doncs, una bona oportunitat per establir relacions amb el teixit empresarial de l’entorn i obrir possibilitats laborals dels futurs doctors, més enllà del món acadèmic. Des del 2018-2019 fins al moment la UVic-UCC ha portat a terme vint-i-sis doctorats industrials.

Els pròxims dos terminis de presentació de sol·licituds de la convocatòria 2023 són el 5 d’octubre, amb resolució prevista el desembre de 2023, i l’11 de desembre, amb resolució prevista el febrer del 2024. Es poden consultar les bases reguladores i la convocatòria d’ajuts. També es pot trobar més informació sobre doctorats industrials aquí i al web de l’Escola de Doctorat de la UVic.