foto de grup amb Josep Ricard i l'obra cedida
Cessió obra Pep Ricart a la FUBalmes

L’artista Josep Ricart fa donació d’una obra a la UVic

L’artista vigatà Josep Ricart ha fet donació d’una de les seves obres a la Fundació Universitària Balmes (FUBalmes), que passarà a formar part del patrimoni artístic de la UVic. L’obra, titulada “Volgiti! Che fai!” Dante Alighieri Divina Comèdia Infern, Cant X v.31, creada l’any 2021, ha estat realitzada amb tècnica mixta, aquarel·la i grafit sobre paper Guarro i muntat sobre contraxapat i quedarà, a partir d’ara, exposada a la segona planta de Casa de Convalescència.

En el moment de fer efectiva la cessió, dimecres passat, Josep Ricart es va mostrar “molt content de veure una obra meva representada a la Universitat, formant part d’un fons d’obres tan interessants i boniques”. Per la seva banda, el director general de la FUBalmes, Jordi Baiget, va manifestar a l’artista l’agraïment de part de tota la institució per la seva generositat a l’hora de cedir aquesta obra, “que contribuirà a engrandir el fons d’obra local contemporània i que procurarem mantenir i honorar”. A l’acte de cessió també hi va intervenir el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, acompanyat del gerent, Marc Mussons; la secretària general, Anna Sabata, i el director d’ACVic, Anton Granero.

Josep Ricart és escultor, pintor i llicenciat en Escultura per la Facultat de Belles Arts de Barcelona. Ha realitzat nombroses exposicions, sobretot a Vic i Barcelona, però també a Holanda, Bèlgica i Tòquio, a la Fira d’Art Contemporani, a Art Miami, al Museo Laboratorio di Arte Contemporanea, a la Sapienza Università di Roma i al Centre d’Estudis Catalans de la Sorbona Université, a París. Ha estat professor d’escultura a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic, des dels seus inicis.

Aquest estiu, per iniciativa del programa Fem UVic-UCC Territori, va realitzar una exposició al Museu Etnogràfic de Ripoll amb el títol “Entre altres coses: la llum segons J. W. Turner”.