Josep Eladi Baños, Mercè Girbau, Ricard Huguet
FTChallenge

L'equip AldeaTec de Tenerife guanya la 3a FIRST Tech Challenge de la UVic

03.06.2021

L’equip AldeaTec de Tenerife va guanyar la tercera edició de la FIRST Tech Challenge de la UVic, el torneig STEAM celebrat dissabte passat des de Girbau, l’empresa vigatana que patrocina l’esdeveniment a l’Estat espanyol. El segon classificat va ser l’equip Powered by Redstone, de la República Txeca, i el tercer, l’equip Tech Cintegra, també de Tenerife. A les altres modalitats dels premis, l’equip FEDAC Wolvineers de Girona va obtenir el Control Award; els Taquitos Nazaret Team de Tenerife, el Motivate Award; els EAG d’Alemanya, el Design Award; els Tech Cintegra de Tenerife, el Collins Aerospace Innovate Award; els Team Lluny de Granollers, el Connect Award i, per últim, els Powered by Redstone de la República Txeca, que van aconseguir el Think Award.

L’edició d’aquest any de la FIRST Tech Challenge la van coorganitzar la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC, la Fundació Scentia i Girbau, amb el suport d’Elausa i Goufone.

El jurat, format per professionals de l’empresa Girbau i encapçalat per Alba Cabeza, va destacar de l’equip guanyador “el bon rendiment en totes les categories que han valorat els jutges i ha estat escollit com a model FIRST Tech Challenge, tant a dins com a fora del terreny de joc”.

La complexitat de la modalitat híbrida

La FIRST Tech Challenge és una competició on participen nois i noies d’entre 16 i 20 anys d’arreu del món, i aquest any ha hagut de variar el format per adaptar-se a les condicions sanitàries que n'han afectat el desenvolupament. Enrere queda el febrer de l’any passat, abans de la pandèmia, quan les competicions STEAM en el marc de la FIRST Lego League van aplegar 1.500 persones en una jornada de robòtica transversal. Aquest any, l’empresa Girbau, que patrocina l’esdeveniment a nivell estatal, es va oferir a acollir l’acte a les seves instal·lacions.

A l’edició d’enguany hi han participat gairebé un centenar de persones, repartides en onze equips: 2 de catalans, 3 de les Illes Canàries, 3 d'alemanys, 2 de romanesos i 1 de txec. Durant els dos dies que va durar la competició, els participants van exposar el seu projecte de robot i d’equip als jutges i àrbitres, que van valorar el funcionament del robot tant des del punt de vista autònom com de comandament per conductors dels propis equips. La competició es va poder seguir en directe a través de YouTube. La cerimònia d’entrega de premis, que també es va poder seguir per streaming i per El 9 TV, i va comptar amb la participació de Josep Eladi Baños, rector de la UVic-UCC; Mercè Girbau, presidenta i consellera delegada de Girbau, i Ricard Huguet, president de la Fundació Scientia.

Durant la cerimònia, el rector Baños va destacar la importància d’aquesta competició “que permet fomentar vocacions en ciència i tecnologia entre els sectors més joves de la població” i que “és una pedrera excel·lent de futurs professionals en l’àmbit de la robòtica i les noves tecnologies”.

El segon de tres caps de setmana de tornejos STEAM

Aquest va ser el segon cap de setmana de robtòtica a la UVic, després que el 14 i 15 de maig tingués lloc la FIRST Lego League a l’Aula Magna de la UVic. I no serà l’úlitm. El darrer torneig de robòtica, que tancarà el cicle d’enguany, serà la 9a edició de la FIRST Lego League Explore. Aquesta és la competició dels més petits, que tindrà lloc demà divendres, en la qual participaran nens i nenes de 6 a 9 anys, i es durà a terme en horari lectiu des de les mateixes escoles. Les competicions de la FIRST LEGO League les gestiona a nivell estatal la Fundació Scientia, que compta amb la col·laboració de Robotix Hands-on Learning i Correos.