Recerca

Eulàlia Puigdecanet i Elisabet Selga, en una activitat de la Nit Europea de la Recerca
Meritxell Pujolassos amb un grup d'alumnes
Foto de grup d'alguns dels participants a la Nit Europea de la Recerca

Les activitats de La Nit Europea de la Recerca atreuen més de 1.800 persones a la Catalunya central

27.10.2022

Una seixantena d’investigadors i investigadores d’arreu de la Catalunya central han participat en els actes d’aquest any de La Nit Europea de la Recerca a la Catalunya Central, pels quals hi han passat 1.836 persones de totes les edats. L’esdeveniment va ser un èxit de participació, ja que fins i tot es va haver de penjar el cartell de “places exhaurides” en algunes de les activitats programades.

A Osona, es van dur a terme diferents activitats com el taller Busquem petits geòlegs!, al Museu del Ter, i l’activitat nocturna Nit dels ratpenats. Per la seva part, el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (CERM) va coordinar les 28 xerrades que van realitzar investigadors i doctorands de la UVic-UCC a diferents centres educatius de la Catalunya central al llarg de l'última setmana de setembre.

Al Bages, va tenir lloc l’acte Amb la recerca, fem ciutat, durant el qual es van presentar les dades més rellevants de la recerca al territori recollides per l’Observatori de la Recerca de la Catalunya Central. Aquesta activitat va comptar amb la presència de 110 persones. També es van fer Laboratoris oberts i Cafè amb la recerca.

A la comarca del Berguedà, es van dur a terme diverses activitats sota el títol Nit Europea de la Recerca a Berga. Als tallers per a alumnes de Primària, ESO i Batxillerat que es van fer al convent de Sant Francesc, al parc del Lledó i al passeig de la Indústria, van participar-hi un total de 610 alumnes. També es van fer 7 microxerrades amb experts i investigadors de la comarca del Berguedà.

El projecte de La Nit Europea de la Recerca a Catalunya és possible gràcies al cofinançament del programa de recerca i innovació Horizon Europe de la Unió Europea, i a la col·laboració del consorci format per diverses institucions i universitats, entre les quals la UVic-UCC, que coordina el node de la Catalunya central.