Docència

formació continuada

L’Escola de Postgrau incorpora nova oferta formativa 'online' a la seva proposta acadèmica

10.11.2022

L’Escola de Postgrau del Campus Vic ha començat a incorporar nova oferta formativa online a la seva proposta acadèmica. Aquesta oferta anirà creixent al llarg de tot l’any i, per tant, suposarà un trencament amb l’estacionalitat de comercialització que tradicionalment tenen els programes de llarga durada, que comencen amb el curs acadèmic. "La formació, avui en dia, és multicanal i és per això que des de l’Escola de Postgrau s’opta per diferents formats", explica el seu director, Eduard Prats.

En aquest context, dins d’un mateix programa formatiu de l’Escola, poden conviure sessions sincròniques, asincròniques, avaluacions autocorrectives, projectes que requereixen tutorització... Alhora, hi poden haver formacions 100% en línia i d’altres que aposten per un programa de multimodalitat.

Entre l’oferta formativa totalment online i a tall d’exemple, s’hi compta el postgrau en Atenció Psicosocial i Espiritual a Persones en Situació de Malaltia Avançada, que en un inici va néixer com a presencial, però que ha passat a ser totalment en línia. Una altra formació diferencial que s’ofereix 100% en aquest format és el postgrau en Place Branding i Gestió Estratègica del Territori, una proposta que “permet trencar fronteres i despertar l’interès d’aquells que es dediquen a la comunicació i al màrqueting, però també de professionals de l’àmbit de la promoció econòmica o turística”, explica Prats.

Pel que fa als programes multimodals, en els quals coexisteixen diferents formats, un exemple és el màster en Gestió i Màrqueting Esportiu. Aquesta formació, diu Prats, “combina sessions virtuals amb presencials de caràcter pràctic on, a més, es fan visites a empreses, instal·lacions i esdeveniments esportius”.

Noves formacions i dinàmiques

Amb vista al primer semestre del 2023, l’Escola de Postgrau llançarà un curs d’especialització totalment online en Màrqueting Farmacèutic i Transformació Empresarial del Sector Farmacèutic. Aquesta formació aglutinarà un claustre de professors de diferents àmbits i empreses del sector farmacèutic “per oferir al participant una visió 360 graus de les particularitats del sector i de com construir una estratègia de màrqueting farmacèutic tenint en compte tots els stakeholders”, descriu Eduard Prats.

D’altra banda, explica el director de l’Escola de Postgrau, “cal destacar molt positivament la nova dinàmica de creació de propostes formatives des de les facultats, que s’avaluaran des del punt de vista estratègic i qualitatiu per tal de poder-les incorporar a l’oferta acadèmica.” Algunes d’aquestes propostes són formacions curtes vinculades a programes de llarga durada i que seran un petit tast de l'oferta de màsters, postgraus i cursos d’especialització.