Jardí Marie Curie del cementiri de Vic

L’espai de record als donants del cos a la ciència del cementiri de Vic incorpora un codi QR

08.11.2021

Quan es compleix un any de la inauguració de l’espai Marie Curie al cementiri municipal de Vic, destinat al record de les persones que han donat el seu cos a la ciència a la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic -Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), s’ha habilitat un codi QR on es detalla l’explicació i el motiu pel qual es va crear aquest espai. El codi QR, que tothom es pot descarregar des del seu mòbil, es troba a la placa que hi ha situada en aquest jardí pioner a Catalunya pensat perquè les famílies disposin d’un lloc on poder fer el dol dels seus difunts.

La Facultat de Medicina diposita les cendres anònimes de tots els seus donants al jardí, al pou construït al centre i sense fons estanc, per incorporar-les al cicle infinit de la matèria a la naturalesa. Des del febrer del 2018, la Facultat ha tingut 412 donants dels quals 36 ja han fet la defunció. La resposta de la ciutadania per ser donant del seu cos a la ciència ha estat molt positiva. Tant és així que aquest mes d’octubre s’ha ampliat el Laboratori d’Anatomia d’aquesta Facultat amb més cambres de refrigeració.

Un espai creat amb elements naturals autòctons

L’espai Marie Curie es va habilitar a la zona est del cementiri de Vic el 30 d’octubre del 2020, fruit d’un acord entre l’Ajuntament de Vic i la Facultat de Medicina. L’element principal del jardí és un petit estany amb una font que emergeix d’una roca que simbolitza el cicle infinit de l’aigua per sobre el relleu de la Terra. El conjunt està format per elements característics del substrat geològic de la Plana de Vic, la base de margues blaves característiques del fons de la Plana i a sobre un bloc de Pedra de Folgueroles originari dels estrats geològics que hi ha situats a un nivell superior a la comarca. Els dos exemplars d’arbre presents en aquest espai són d’auró blanc (Acer campestre), espècie autòctona que pretén simbolitzar l’arrelament al nostre territori.