Acte de lliurament de la beca a social a l'excel·lència Ciutat de Vic
Maria Sererols, guanyadora de la beca a social a l'excel·lència Ciutat de Vic

L’estudiant de Biomedicina Maria Sererols obté la 6a Beca Social a l’Excel·lència Universitària Ciutat de Vic

12.01.2023

L’estudiant de Biomedicina Maria Sererols va rebre ahir la Beca Social a l’Excel·lència Universitària Ciutat de Vic, de la mà de la regidora d’Educació i Joves de l’Ajuntament de Vic, Elisabet Franquesa. La beca, que convoca anualment el consistori vigatà, està valorada en 2.500 euros i hi poden accedir estudiants de la UVic residents a la ciutat i amb un bon currículum acadèmic que necessitin una empenta econòmica per continuar els estudis. Aquesta és la sisena vegada que es lliura des que es va instaurar el curs 2017-2018.

L’acte va ser presidit pel rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, que va agrair a la ciutat de Vic que faci possible el lliurament d’aquesta beca, afirmant que “és una més de les múltiples mostres de suport de l’Ajuntament cap a la Universitat”. També va posar de manifest que no es tracta només d’un ajut econòmic, sinó que es premia també l’excel·lència “potenciant que els estudiants amb talent puguin quedar-se a la Universitat”. Finalment, va destacar el fet que l’estudiant becada sigui del grau en Biomedicina, implantat amb molt d’èxit aquest curs, “gràcies a la bona reputació del professorat de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries”.

D’altra banda, la regidora d’Educació i Joves va destacar la voluntat del consistori “de treballar per assolir l’excel·lència educativa i posar en valor la ciutat educativa que som”. Va afirmar que “és un honor poder compartir amb la Universitat iniciatives com aquesta”.

Tot seguit, la coordinadora del grau en Biomedicina, Gemma Fuster, va agrair a l’Ajuntament de Vic aquesta iniciativa, i també el fet que aquest any la beca hagi estat per a una estudiant “d’un grau que és molt necessari perquè, tal com hem vist en els darrers temps, ha de donar resposta a la falta de bons professionals amb coneixements biomèdics, indispensables per dissenyar nous tractaments, noves solucions preventives, que han de repercutir en la millora de la qualitat de vida de les persones”.

Finalment, Maria Sererols va donar les gràcies per la beca a l’Ajuntament i a la Universitat, i va afegir que “aquest és un gran suport, que espero poder aprofitar al màxim”.