Jordi Solé a la Universitat de Malta

L’investigador Jordi Solé-Casals presenta una conferència a Malta i visita l’École d’Ingénieur Télécom SudParis

Del 30 de novembre al 2 de desembre, l’investigador Jordi Solé-Casals, membre del grup de Tractament de Dades i Senyals (TDS), va participar al hackatonThe BoB Hack”, que va tenir lloc a Malta. L’esdeveniment estava organitzat pel grup de recerca Boundaries of the Brain Lab de la Universitat de Malta i va incloure la participació de vuit ponents convidats, entre els quals Jordi Solé. En la seva conferència va presentar la recerca que el grup TDS està fent en l’àmbit del processament de senyals d’electroencefalografia (EEG) i de l’aplicació de tècniques de machine learning per discriminar entre diferents tipus de senyals. Durant el hackaton, va acompanyar joves investigadors participants en els seus treballs de recerca sobre el cervell, assessorant i discutint línies de treball futur.

D’altra banda, aprofitant l’estada, Solé-Casals va visitar l’Escola de Doctorat de la Universitat de Malta, on va presentar els programes de doctorat de la UVic-UCC i va compartir experiències amb el director de l’escola, Nicholas C. Vella, per explorar possibles col·laboracions entre les dues escoles de doctorat.

Per altra banda, del 12 al 15 de desembre Jordi Solé-Casals també va visitar l’École d’Ingénieur Télécom SudParis, convidat per Nesma Houmani i Jérôme Boudy, membres del grup ARMEDIA (Applied Research for Multimedia Enrichment, Diffusion, Interaction and Analysis) del laboratori Services répartis, Architectures, Modélisation, Validation, Administration des Réseaux (SAMOVAR) de l’esmentada universitat. Durant la seva visita va impartir la conferència “Time series data augmentation strategy based on a decomposition-recombination method. Application to EEG and handwriting data”, va participar en un intercanvi d’idees i exploració de col·laboracions amb membres del grup ARMEDIA, i va intervenir, com a rapporteur, al tribunal de la tesi doctoral "Topological study of the brain functional organization at the early stages of Alzheimer’s disease using electroencephalography”. En aquesta defensa de tesi doctoral, l’estudiant Majd Abazid va presentar els seus treballs desenvolupats, sota la direcció de Nesma Houmani, en l’àmbit de l’aplicació de tècniques de modelatge, processament i classificació, a senyals d’electroencefalografia (EEG) per poder determinar marcadors de la malaltia d’Alzheimer en els senyals d’EEG. La tesi es va obtenir la màxima qualificació i la felicitació oral per part dels cinc membres del jurat.