Presentació UEV23

Mercè Generó, gerent d’Osonament, rebrà l’homenatge de la XXVIII Universitat d’Estiu

18.05.2023

Ahir al matí va tenir lloc la presentació de la XXVIII edició de la Universitat d’Estiu, que des d’aquest maig i fins al mes de juliol oferirà un conjunt d’activitats pensades per acostar la formació universitària a nous públics, sobretot professionals en actiu que necessiten millorar o ampliar les seves experteses. La presentació va anar a càrrec del rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños; el director de l’Escola de Postgrau, Eduard Prats, i la coordinadora de la Plataforma Cultural, Montse Simon.

Tal com va anunciar el rector, l’acte d’inauguració de la Universitat d’Estiu tindrà lloc el pròxim 1 de juny a la Sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic, en el qual s’homenatjarà Mercè Generó, gerent d’Osonament. “Es tracta d’un homenatge merescut per la seva capacitat de lideratge col·laboratiu i per haver aplicat un model d’intervenció integrada que ha ajudat a combatre l’estigma de les malalties mentals” va arfirmar, entre altres mèrits. L’encomi anirà càrrec de la directora general de la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut, Marina Geli. El rector també va destacar que la Universitat d’Estiu “és un exemple d’implicació de la Universitat amb la ciutat i a la inversa”.

Formacions curtes per guanyar expertesa

La nova edició de la Universitat d’Estiu inclourà una programació d’onze formacions curtes, repartides en diversos àmbits temàtics, com són la salut i el benestar, l’educació i societat, la comunicació i l’empresa, i les ciències, tecnologies i enginyeria, i també el disseny, gràcies a la programació d’Elisava, que ofereix un ampli ventall d’activitats en aquest àmbit.

Com cada any, la Universitat d’Estiu també oferirà cursos d’idiomes intensius, alguns de format virtual, tant al Campus Vic com al de Manresa. En aquest sentit, el director de  l‘Escola de Postgrau, Eduard Prats, va remarcar que” la Universitat d’Estiu és un projecte transversal, divers acadèmicament, que té els campus de Vic i Manresa com a aglutinadors, però que va més enllà territorialment”.

Entre les formacions que s’oferiran, Eduard Prats va destacar la tretzena edició de l’Escola de Literatura Infantil i Juvenil, organitzada conjuntament amb l’Abadia de Montserrat, i que enguany es dedicarà als Patrimonis Literaris del nostre Entorn.

Altres formacions destacades seran el curs Introducció a les Tecnologies d’Elaboració de Formatges al Lluçanès o el curs sobre Lideratge i Habilitats Socials, que ofereix pautes per adquirir destresa i talent per ser un bon líder i contribuir a la millora del clima de treball.

Enguany seran dues les formacions en anglès, pensades per al públic tant local com internacional.  Es tracta del curs Marketing and Business 4.0 i Forensic Anthropology: The New Paradigm.

Plataforma Cultural, oberta a la ciutadania

Com és habitual en cada edició, la Universitat d’Estiu ve acompanyada d’un programa d’actes que ofereix tota mena d’activitats culturals i lúdiques, obertes a la ciutadania, organitzades en bona part en col·laboració amb diverses entitats del territori.

Tal com va comentar la coordinadora de la Plataforma Cultural, Montse Simon, entre els actes  hi ha programades diverses exposicions, com ara “Mirada horitzontal. Exposició fotogràfica d’Òscar Fernández”, amb motiu de la commemoració del 20è aniversari dels estudis de Comunicació Audiovisual, i la inauguració de l’escultura Alat de Josep Vernis, que s’instal·larà al Claustre de Casa de Convalescència a partir del 16 de juny.

Per altra banda, la UVic acollirà el concert de Gemma Humet dins el certamen “El so de les Cases” els dies 29 i 30 de maig, en col·laboració amb UVic Ràdio; el concert d’estiu de la Coral de la UVic, el dia 7 de juny a les 19.30 h al Paranimf de la UVic; el concert de Festa Major de l’Orquestra inclusiva, el dia 29 de juny a les 19 h, a la plaça de la Catedral, i la projecció de  la pel·lícula Take Shelter (EUA, 2011) dins la programació de Cineclub, el 6 de juny.

També s’organitzaran actes en col·laboració amb altres entitats com la xerrada “Quin paper juguen les dones en l’esport”, a l’Ateneu de Vic; el Festival Nits de Cinema Oriental; la XXI edició dels Tallers Musicals d’Avinyó i el Sarau d’Estiu - Tardes d’estiu al carrer, juntament amb l’Ajuntament de Vic.

Montse Simon es va mostrar satisfeta de poder continuar col·laborant amb les entitats del territori i sobretot també per incorporar el Paranimf i la Sala Gòtica com a escenari de les activitats de la plataforma cultural.

Aquí es pot consultar tota l’activitat acadèmica de la Universitat d’Estiu, així com els actes de la plataforma cultural.