Noi mirant el Som U en una tauleta

Neix Som U, el butlletí de comunicació interna de la UVic-UCC

13.10.2021

Coincidint amb l’inici del curs acadèmic, les quatre entitats que conformen la federació de la UVic-UCC han posat en marxa un nou butlletí de comunicació interna, que aquest dimecres va publicar el seu primer número. Es tracta del Som U, una publicació digital de periodicitat mensual que arribarà a tots els membres del PDI (Personal Docent i d’Investigació) i del PAS (Personal d’Administració i Serveis) de la UVic-UCC cada segon dimarts de mes. L’estrena arriba amb l’arrencada d’un curs acadèmic marcat pel creixement de la institució, amb la incorporació d’una nova entitat federada (Elisava) i la creació d’una nova facultat, la de Disseny i Enginyeria a Barcelona.

El butlletí neix amb la voluntat de mantenir informada la comunitat universitària de l’activitat que es duu a terme a tots els campus, seus i entitats federades, i de generar i potenciar el sentiment de pertinença a la institució universitària. El nom de la publicació juga amb la lletra U, element central de la identitat corporativa de la UVic-UCC, que sumada a la paraula “som” vol aglutinar diferents missatges alhora: som “universitat”, però també som “una sola universitat”, fruit de la unió de diferents entitats federades, cadascuna amb les seves peculiaritats però totes amb uns objectius i una cultura institucional comunes.

El cos central de butlletí seran les notícies, repartides entre les seccions de temes institucionals, d’àmbit internacional, de comunitat, de docència i de recerca. A més, la publicació inclourà dues seccions: “La fotografia del mes”, amb una imatge d’algun fet rellevant ocorregut les darreres setmanes, i l’entrevista, sempre a una persona diferent de la comunitat universitària. Aquest primer curs, l’apartat es dedicarà a repassar els diferents Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), a partir de persones de la institució que, amb la seva feina, contribueixen d’una manera o altra a l’assoliment d’un o diversos dels objectius establerts per l'ONU. La publicació la completen un buscador i un apartat d’hemeroteca on quedaran arxivades per a la consulta totes les seves edicions.

Som U és el resultat del treball conjunt i coordinat de les àrees i serveis de comunicació de les quatre entitats federades sota el paraigua de la coordinadora de Polítiques Corporatives, Meritxell Borràs: la Fundació Universitària Balmes a través de l'Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals de la UVic; la Fundació Universitària del Bages a través d’UManresa; la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut, a través de la Facultat de Medicina; i la Fundació Privada Elisava Estudis Universitaris a través de la Facultat de Disseny i Enginyeria Elisava.

Consulta el primer número del Som U