Reunió del programa Margalida Comas a la UVic-UCC
Reunió del programa Margalida Comas a la UVic-UC

Reunió de treball del programa Margalida Comas a la Sala Gòtica

04.05.2023

Aquest dijous al matí ha tingut lloc, a la Sala Gòtica de la Casa de Convalescència, la reunió presencial dels dos grups de treball del Programa Margalida Comas, per a la Millora de l’Avaluació Docent de la Qualitat del Professorat i per a la Formació Inicial del Professorat Universitari.

El Margalida Comas és un programa del govern de la Generalitat de Catalunya, establert el 2017, amb l’objectiu de col·laborar amb les universitats per modernitzar i adequar els mètodes docents i d’aprenentatge. Les seves línies de treball se centren a determinar indicadors de qualitat docent del professorat universitari; establir un programa comú de formació inicial d’aquest professorat; promoure les bases d’una convocatòria de projectes de recerca i innovació educativa, i consolidar una comunitat virtual per compartir les experiències d’innovació educativa. El rector de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, Josep Eladi Baños n’és el director des del moment de la creació del programa.

El programa, que porta el nom d’una professora de la Universitat de Barcelona pionera en la pedagogia de les ciències naturals i figura clau en la innovació pedagògica, també té, en els seus eixos, actuacions per afavorir l’aprenentatge competencial basat en l’adquisició activa del coneixement, més enllà dels coneixements memorístics. Durant la sessió, que s'ha fet avui a la UVic-UCC s’han avaluat i tancat els diferents informes i els treballs que els grups han portat a terme per passar-los a la consideració d’instàncies superiors.