Skip to main content

Recerca

La investigadora Ruth S. Contreras participa en conferències sobre ciències ambientals i gamificació

Ruth Contreras presenta el projecte CO3 en un col·loqui d'investigació sobre ciències naturals

02.12.2020
Share
Recerca

La investigadora de la UVic-UCC i membre del grup de recerca Tractament de Dades i Senyals (TDS) Ruth Contreras, va participar la setmana passada en el IV Col·loqui d’Investigació en Ciències Ambientals. A l’esdeveniment, celebrat online el 26 i 27 de novembre, Contreras va presentar la feina feta pel projecte CO3 (Digital Disruptive Technologies to Co-create, Co-produce and Co-manage Open Public Services along with Citizens), en el qual participa. En la seva intervenció va explicar les tecnologies disruptives que s'estan desplegant en el marc de la plataforma CO3, l’ecosistema de pilots i alguns casos d’ús. Contreras va concloure que, encara que quedin tasques per desenvolupar, en aquest camp “moltes de les eines i tecnologies disruptives estan implementades i disponibles per als diferents socis”. L’esdeveniment té per objectiu reunir investigadors, professionals i estudiants de totes les àrees de coneixement per construir connexions profitoses per al futur de les ciències ambientals.

També la setmana passada, Contreras va prendre part a la microxerrada “Gamificació, què és i com s’utilitza?”, en el marc de la Nit Europea de la Recerca. En aquesta trobada, que va tenir lloc el 25 de novembre, la investigadora va explicar com s’utilitza la gamificació per a la millora dels serveis existents. El CO3 utilitza aquesta eina per fomentar algunes actituds ciutadanes i dels servidors públics, com ara la votació en una iniciativa del govern a través d’una plataforma gamificada, la participació en campanyes de micromecenatge, la deliberació davant de diverses propostes, la creació d’activitats o iniciatives ciutadanes, entre altres. En aquest tipus d’activitats que es plantegen, els usuaris reben punts i tokens per cada activitat que desenvolupen, i que poden bescanviar per cupons.

Finalment, i encara en el marc de la gamificació, Contreras va participar el 6 d’octubre en el Fòrum DEVHR, on va presentar la conferència “Més enllà de la votació: Gamificació en la participació ciutadana”, on es van poder discutir els avenços en el camp dels videojocs i la gamificació amb la comunitat del sector. La conclusió de Contreras va ser que “La gamificació pot mobilitzar els ciutadans de forma efectiva per participar en la presa de decisions públiques, però també pot tenir efectes perjudicials si els ciutadans no li veuen el valor”.

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns