Recerca

THE convida acadèmics del món a fer una enquesta sobre recerca interdisciplinària

Times Higher Education convida acadèmics de tot el món a participar en el primer rànquing sobre recerca interdisciplinària

07.03.2024

Times Higher Education (THE) convida acadèmics de tot el món a aportar els seus coneixements sobre l’excel·lència en la recerca interdisciplinària a través d’una enquesta. L’objectiu és elaborar el primer rànquing sobre ciències interdisciplinàries, i per això demana a totes les universitats afiliades a THE, entre les quals la UVic-UCC, que donin a conèixer aquesta iniciativa entre el seu personal investigador.

L’enquesta, dirigida a acadèmics amb experiència i obra publicada, busca opinions tant de les recerques pròpies com també sobre el panorama de la recerca interdisciplinària de les institucions a les quals pertanyen. Als participants també se’ls convida a identificar fins a cinc institucions que considerin exemplars en el suport a la recerca interdisciplinària en matèries científiques.

Disponible en dotze idiomes, l’enquesta està oberta fins al 31 de maig i es triga cinc minuts a contestar-la. THE ha definit les disciplines científiques segons la seva guia que abasta onze matèries, incloent-hi les ciències físiques, les ciències de la vida, l'enginyeria i la informàtica.

Les aportacions obtingudes d'aquesta enquesta serviran de base per al primer rànquing de ciències interdisciplinàries (ISR) de THE, una iniciativa que té la col·laboració de Schimidt Science Fellows i que es publicarà la tardor de 2024. El rànquing avaluarà el rendiment universitari en tres àmbits: input (finançament i reclutament), procés (recompenses, incentius, instal·lacions i suport administratiu) i producció (qualitat de la recerca).

Les dades de l'enquesta contribuiran específicament als indicadors de procés i producció. A més, la classificació es basarà en dades institucionals proporcionades directament per les universitats, així com en dades bibliomètriques.

Les universitats que desitgin participar en el rànquing també han de presentar les dades a través del portal de rànquing mundial d'universitats abans del 30 de març.