Docència

Congrés de Multimèdia

Tres centres de secundària participen en el 1r Congrés de Multimèdia de la UVic

L'Aula Magna va acollir, aquest dimarts, la primera edició del Congrés de Multimèdia adreçat a estudiants de cicles formatius de grau superior (CFGS). En l’activitat, titulada “Mons virtuals, disseny, programació i interacció” hi van participar alumnes de cicles formatius de grau superior (CFGS) del centre Teknós de la UVic, de l’Escola Pia de Granollers i de l’Escola Ginebró.

Després de la benvinguda al congrés, a càrrec de Raymond Lagonigro i Carles Bosch, coordinadors del grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs, va començar la ponència “Què ens portarà la realitat virtual?”, de Mar González, investigadora principal a Microsoft Research. González va oferir una conferència online des dels Estats Units, i va parlar dels últims materials i aparells que s’estan creant des de Microsoft per avançar en la millora de la realitat virtual, els avatars i el programari lliure, així com cap a on ens portarà el recent escenari dels metaversos.

Seguidament, els estudiants dels CFGS van poder participar en tres workshops relacionats amb el món multimèdia i impartits per professorat de la UVic i professionals: Disseny i Animació 3D, Desenvolupament de Videojocs amb Unity i Realitat Augmentada. L’alumnat i els centres van puntuar molt positivament la jornada. Rafael Pérez, professor de l’Escola Pia de Granollers, va valorar la conferència de Mia González com a “espectacular” i va destacar la importància de la jornada per als alumnes, que “han après coses que no han pogut explorar al cicle i han agafat idees de projectes per al futur”.

El pròxim congrés per a alumnat de CFGS que ofereix la UVic és el d’Educació Infantil, el 5 d’abril.