Trobada de rectos i rectores de la Xarxa Vives amb el ministre d'Universitats

Trobada de rectors i rectores de la Xarxa Vives per analitzar l'aplicació de la nova llei d'universitats amb el ministre Subirats

09.03.2023

El rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, va participar divendres passat en la trobada de rectors i rectores de la Xarxa Vives d’Universitats per dur a terme una sessió de debat estratègic al voltant de la nova Llei orgànica del sistema universitari (LOSU), aprovada al Senat la darrera setmana i que encara la recta final d’aprovació definitiva al Congrés dels Diputats. La trobada, que es va fer al Centre Cultural la Nau de la Universitat de València, va incloure la participació del ministre d’Universitats del govern espanyol, Joan Subirats, que va compartir reflexions sobre la necessitat de modificar l’actual legislació i d’avançar cap a un model universitari més modern, accessible i homologat a l'entorn europeu.

La trobada va tenir lloc amb motiu de la reunió ordinària del Consell General de la Xarxa Vives, òrgan superior de decisió i de definició estratègica de la institució i que aplega els 22 rectors i rectores de les universitats membres. Aprofitant l'avinentesa, els rectors i les rectores van convidar el ministre Subirats a reflexionar al voltant de la LOSU i dels reptes de la universitat del futur. La reunió es va centrar en quatre aspectes clau de la llei: la situació del professorat, la governança universitària, el finançament de l'educació superior i la promoció de la llengua pròpia en l'àmbit acadèmic. El debat al voltant d'aquests quatre eixos va estar conduït per la presidenta de la Xarxa Vives d’Universitats i rectora de la Universitat de València, Mavi Mestre.