preinscripció

Un assistent virtual i sessions en línia per orientar els futurs universitaris en el procés d'accés a la universitat

16.06.2021

El portal de suport d’accés a la UVic Preparats.cat, gestionat per l’Àrea de Màrqueting, ha posat en marxa una nova eina interactiva per acompanyar i fer un seguiment de tots els passos del procés per accedir a la universitat. Es tracta de l’Assistent d’Accés a la Universitat, una eina virtual en forma de xat automatitzat que, pas a pas, assessora els futurs estudiants universitaris sobre quins tràmits han de dur a terme i de quina manera s’han de fer.

El xat consta de sis nivells ordenats de forma esquemàtica, des de la Selectivitat fins les reassignacions de matrícula, passant per les Proves d’Aptitud Personal o la preinscripció universitària. Des de l'inici el xat formula preguntes per saber l’estat actual de cadascun dels processos. En funció de la resposta, dona automàticament l’explicació del següent pas o tràmit que s’ha de fer. A més, a la part dreta de l’assistent virtual hi apareixen diferents recursos del mateix web que també poden servir de suport.

Amb aquesta nova funció, l’assessorament i l’atenció personalitzada de Preparats és completa, perquè l’eina permet que en qualsevol moment el futur estudiant sàpiga què ha de fer i els recursos de la pàgina permeten fer tot el procés de forma senzilla i ordenada. L’assistent virtual és un aplicatiu transversal, que et pot ajudar en l'accés a la universitat en qualsevol àmbit del coneixement. L'eina contempla donar suport per entrar a qualsevol universitat pública catalana i la UVic, i se suma a tot el contingut que ja contempla Preparats per tal d’orientar de la millor manera el futur dels estudiants que volen cursar estudis universitaris.

Sessions virtuals sobre preinscripció universitària

També amb l'objectiu d'ensenyar a fer la preinscripció universitària pas a pas, des de l'inici del procés fins al final, dimarts passat l'Àrea de Màrqueting i l'Àrea de Gestió Acadèmica i la web d'orientació Preparats.cat van organitzar conjuntament dues sessions virtuals, una adreçada als futurs estudiants de Catalunya i l'altra per a estudiants de l'Estat espanyol. Les sessions, a les quals es van connectar un centenar de persones, també van servir per aclarir dubtes que poguessin tenir les persones interessades, que van disposar de tota una hora per poder fer preguntes. Per avui hi ha organitzada una sessió similar pensada únicament per al públic francès.