Carme Rubio, P. Manel Gasch i Àngels Verdaguer
Homenatge a Maite Carranza
L'escola va comptar amb quaranta participants
Ruta teatrelitzada i taller de nyacres

Una quarantena de persones, a l’Escola d’Estiu de Literatura Infantil i Juvenil

11.07.2024

Una quarantena de persones van participar en la XIV l’Escola d’Estiu de Literatura Infantil i Juvenil, que va tenir lloc els dies 3 i 4 de juliol a Montserrat, en el marc de la Universitat d’Estiu de la UVic-UCC.

Inaugurada pel pare abat de Montserrat, Manel Gasch, acompanyat per la directora de la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris, Àngels Verdaguer, i la codirectora de l’escola, Carme Rubio, l’Escola va retre homenatge a Maite Carranza, l’escriptora de literatura infantil i juvenil, i també guionista de televisió. Carranza és una de les escriptores més prolífiques del nostre país, que ha obtingut els principals reconeixements literaris tant a Espanya com a Catalunya. Traduïda a més de trenta llengües, cinc de les seves obres han estat best-sellers, amb més de 120.000 exemplars venuts de cadascuna. Per aquest motiu, es va poder visitar una mostra de la seva obra a la Biblioteca del Monestir.

L’escola va incloure la presentació del llibre El crim de l’escriba, d’Irene Solanich, la instal·lació d’art Els vostres noms, de Marcel·lí Gutiérrez i Marta Esmerats; una conversa amb la il·lustradora Isa Basset, i la gravació del darrer capítol de la temporada de Poc Cas, un pòdcast de literatura infantil i juvenil de Vilaweb amb Paula Jarrin, llibretera; Carlota Torrents, agent literària, i Tina Vallès, escriptora i traductora.

A més, va tenir lloc una ruta literaturitzada a càrrec de Margarida Tió i Miquel Rojo, que també va oferir un taller de nyacres (glossa-corranda). També, una conversa taller a càrrec del col·lectiu artístic l’Estampa; la presentació del projecte Art i Escola, a càrrec de Bruna Dinarès, i un concert a cappella d’Antoni Casassas Cants del pou, van posar el punt final a l’edició d’enguany.