Sandra Ezquerra

Una unitat de la UVic-UCC esdevé Unitat Associada d'I+D+i al CSIC

12.01.2023

La Unitat Innovacions Transformatives i Comunitats Inclusives de la UVic-UCC ha estat reconeguda com a Unitat Associada d'I+D+i al Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). La investigadora responsable de la Unitat Associada és Sandra Ezquerra Samper i la investigadora responsable del CSIC amb la Unitat és Marta Guadalupe Rivera Ferré, exprofessora de la UVic-UCC. Ezquerra considera que haver obtingut la condició d’Unitat Associada del CSIC és una fita especialment destacable, atesa l’enorme rellevància i prestigi que el CSIC té com a institució d’investigació. En aquest sentit, per a la UVic-UCC significa un pas endavant qualitatiu remarcable: “És molt important per poder establir col·laboracions estretes amb altres institucions de recerca i amb altres universitats”.

El personal investigador que formarà part de la Unitat Associada Innovacions Transformatives i Comunitats Inclusives són: Anna Vila Martí, Carlota Riera Claret, Cristina Vaqué Crusellas, Feliu López Gelats, Marina Di Masso Tarditti, Míriam Torres Moreno, Xavier Gironès Garcia i Anna Pérez Quintana. La col·laboració amb el CSIC es constitueix a partir de la dinàmica de treball del grup de recerca Societats, Polítiques i Comunitats Inclusives (SoPCI), de la Càtedra d’Agroecologia i Sistemes Alimentaris, i de la Càtedra UNESCO Dones, Desenvolupament i Cultures de la UVic-UCC. A la Unitat Associada també hi participa professorat d’UManresa, de la Facultat d’Empresa i Comunicació i del grau en Nutrició Humana i Dietètica de la UVic-UCC.

El reconeixement d’aquesta condició s’ha fet mitjançant l’Institut de Gestió de la Innovació i del Coneixement (INGENIO) del CSIC per a un període de tres anys a partir de l’11 d’octubre de 2022.