Cribratge massiu a la UVic

1.218 persones de la UVic-UCC participen en el cribratge massiu per la covid-19

28.04.2021

El cribratge massiu per la covid-19 que està portant a terme el Departament de Salut de la Generalitat a tots els campus universitaris catalans, ja ha superat, a dia d’avui, les 25.000 persones. Pel que fa a la UVic-UCC hi han participat un total de 1.218 membres de la comunitat universitària, entre estudiantat, professorat i personal d’administració i serveis dels campus Vic, Manresa, Eserp i altres centres adscrits.

El cribratge constava de dues proves, una PCR i un test serològic, que era opcional. De totes les PCR realitzades, i quan encara falta per lliurar alguns pocs resultats, es van detectar 5 positius, que representen un 0,42% de la mostra. Segons fons de l’ICS, aquest percentatge de positivitat que a nivell de tot Catalunya se situa al 0,44% és baix, sobretot si es compara amb el cribratge que es va fer als professionals dels centres educatius després de Nadal, que girava al voltant de l’1,59%.

Pel que fa als testos serològics, se’n van fer 1.185, dels quals van sortir 22 persones que tenien anticossos.

Els cribratges es van portar a terme a Vic del 19 al 22 d’abril, mentre que a Manresa es van fer del 13 al 16 d’abril. L’objectiu d’aquests cribratges era detectar casos asimptomàtics de covid-19 per trencar cadenes de transmissió i fer un seguiment de l’evolució de la pandèmia en un sector de població concret. Les proves eren de caràcter voluntari i es podien anar a fer a qualsevol centre universitari de Catalunya.

Resultats de la UVic

Si ens fixem amb els resultats del campus de Vic, hi va haver una participació de 1.004 persones de les quals 616 eren alumnes, 154 docents, 222 professionals de serveis, a més de 12 persones que no es van assignar a cap d’aquests grups. En total es van detectar 5 casos positius, dins el col·lectiu d’estudiants. Pel que fa als testos serològics, se’n van fer 991, dels quals n’hi havia 17 que presentaven anticossos.

El cribratge continuarà la setmana vinent a Bau i ESERP.