Estudiants al laboratori
UVic Campus

La UVic-UCC és la primera universitat de Catalunya i la quarta de l’Estat en titulats afiliats a la Seguretat Social

23.07.2020

La UVic-UCC és la primera universitat de Catalunya i quarta a l’Estat espanyol en nombre de titulats afiliats a la Seguretat Social quatre anys després d’haver-se graduat. Així ho contempla l’estudi d’ocupabilitat que enguany ha portat a terme el rànquing d’universitats U-Ranking, que impulsa el Insituto Valenciano de Investigaciones Económicas (Instituto IVIE) i la Fundación BBVA. L’estudi conclou també que un 80% dels estudiants titulats a la UVic-UCC troben feina abans dels quatre anys després de graduar-se.

A més, la UVic-UCC és la 5a a Catalunya i la 29a de l’Estat, d’un total de 70, pel que fa a percentatge d’afiliats contractats com a titulats, és a dir, el percentatge de titulats afiliats a la Seguretat Social en un grup de cotització relacionat amb el nivell dels estudis realitzats. Cal afegir a aquesta dada que els titulats de la UVic-UCC que troben feina tenen de mitjana uns ingressos anuals (27.741€) superiors a la mitjana de les universitats espanyoles (26.440€). En aquest aspecte, la UVic-UCC se situa en 5è lloc a Catalunya i en el 18è a tot l’Estat. L’estudi d’inserció laboral que ha portat a terme enguany l’U-Ranking té l’objectiu de reflexionar sobre un dels aspectes més rellevants d’una de les grans missions de la universitat: aconseguir la major ocupabilitat possible dels seus titulats. En l’estudi s’analitza l’acompliment de les universitats pel que fa a la inserció laboral dels seus titulats com a reflex de l’ocupabilitat, basant-se en tres indicadors: la taxa d’afiliació, el percentatge de titulats en grups de cotització a la Seguretat Social compatibles amb una titulació universitària i la base mitjana de cotització anual dels titulats. L’anàlisi s’ha fet a partir dels resultats d’inserció laboral del 2018 dels titulats el curs 2013-14. Segons el director de l’Àrea de Qualitat de la UVic-UCC, Ricard Giramé “l’alta inserció laboral dels titulats de la UVic-UCC és conseqüència directa de l’acció de la Universitat en la seva formació, que és la que transmet els coneixements, les competències i habilitats als titulats” i que “aquest estudi és un indicador de la bona qualitat de la Universitat, traduït en resultats d’ocupació reals”.

La sisena posició d’un total de dotze

A finals de juny apareixia la vuitena edició de l’U-Ranking, que avalua el rendiment de les universitats de l’Estat espanyol en dos àmbits concrets, la docència i la innovació i la innovació. En aquesta edició, la UVic-UCC ha passat de la novena a la sisena posició d’un total de dotze, compartint posició amb 11 universitats més amb una millora substancial del 175% respecte de l’edició anterior. El rànquing analitza 70 universitats espanyoles, 48 de les quals són públiques i 22 privades. Enllaç a la notícia sobre U-Ranking.