Docència

Inauguració de la Diada de Fisioteràpia

200 persones participen en la Diada de Fisioteràpia

La Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar va celebrar ahir, dimecres, la Diada de Fisioteràpia, que va comptar amb dues conferències, una sobre atenció i abordatge dels pacients amb covid persistent, i l’altra sobre estratègies d’inserció laboral. També hi va haver tallers sobre diversos temes d’interès per a la professió, com són la teràpia manual, la introducció a l'ecografia, la diatèrmia i l’ús d’ones de xoc, entre d’altres.

El vicedegà de la Facultat, Xavier Jordana, va inaugurar la jornada amb una benvinguda i l'agraïment a tots els participants i professionals del sector que van participar en aquesta diada, i també a les dues-centes persones que hi van assistir, la majoria de les quals eren estudiants d'aquest grau.

La metgessa adjunta del Servei de Rehabilitació i Medicina Física de l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, Rosell i Coll, i la fisioterapeuta del Servei de Rehabilitació del mateix hospital, Patricia Velasco, van impartir la conferència "Abordatge i atenció al pacient amb long covid”, on van explicar les experiències viscudes amb pacients que patien covid persistent. Tot seguit, va tenir lloc la conferència “Estratègies per a la inserció laboral”, dirigida principalment a estudiants de 4t del grau en Fisioteràpia, que va anar a càrrec de Roser Alfonso, de l’Àrea de Desenvolupament Professional i Atenció Col·legial del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya.

La jornada va continuar amb la realització de diversos tallers per part dels professors de la Facultat, com els de massatge, de Kinesiotape, d'introducció a l'ecografia, d'espirometria i de teràpia manual. Per altra banda, professionals externs també van realitzat tallers sobre introducció a les ones de xoc, a càrrec de l'empresa Storz Medical; sobre diatpèrmia, a càrrec de Medestec, o sobre la introducció a la neuromodulació no invasiva, a càrrec de Nesaworld i Notrumsport.

Finalment, i un cop analitzats els resultats de les enquestes del concurs al millor pòster científic elaborat pels estudiants de 4t curs, es van anunciar els premiats: el primer premi va ser per a Arnaud Sánchez, amb el pòster "La eficacia de la fisioterapia respiratoria en niños con bronuiolitis". El segon, va recaure en Pau Serra, amb el pòster "Efectivitat de la magnetoteràpia en els esquinços de turmell en els corredors de muntanya", i el tercer se'l va endur Pol Garcia, amb el pòster "Tractament de fisioteràpia en l'abordatge de la lumbàlgia crònica: estudi de cas".