Vacuna

A punt la campanya de vacunació de la grip per a la plantilla de la UVic

22.10.2020

Ja està en marxa la campanya de vacunació de la grip per a tot el personal treballador de la UVic. Enguany, amb la irrupció de la pandèmia de la covid-19, la campanya és especialment recomanable per a aquelles persones majors de 60 anys, si es pateix una malaltia greu o crònica, si s’està embarassada i també per als professionals de la salut. Tot i així, s’ofereix a tot el personal treballador per prevenir la grip.

Per tal de facilitar l’organització d'aquesta campanya i conèixer el volum de vacunes que seran necessàries, cal que les persones interessades omplin el següent formulari com a molt tard, el dilluns 26 d’octubre. Posteriorment, des del Departament de Salut i Benestar Laboral se'ls faran arribar les indicacions pertinents.

La grip és una malaltia respiratòria vírica que s’encomana fàcilment d’una persona a una altra. A Catalunya arriba amb l’hivern, la majoria de les vegades a partir de la segona quinzena de desembre, i s’incrementa habitualment durant les primeres setmanes de gener. Produeix febre elevada, tos, mal de cap i malestar general. En la majoria de casos, les persones es recuperen en una o dues setmanes sense necessitat de rebre tractament amb fàrmacs específics i, de fet, medicaments com els antibiòtics no curen aquesta malaltia. Per combatre-la també és important seguir unes bones pràctiques d’higiene.