Recerca

Alumnes durant la visita al grau en Enginyeria Mecatrònica, amb el coordinador Juli Ordeix
Els alumnes van poder veure materials i treballs fets per estudiants universitaris

Alumnat de robòtica del barri del Remei visita la UVic per conèixer el grau en Enginyeria Mecatrònica

06.06.2024

Un grup d'alumnes que fan robòtica com a extraescolar compartida al barri del Remei de Vic van visitar la Universitat per conèixer el grau en Enginyeria Mecatrònica de la UVic, el divendres 31 de maig. Durant la visita, en què va participar el coordinador del grau, Juli Ordeix, es van mostrar les àrees de treball del grau i l’alumnat convidat va poder explorar els materials, les eines tecnològiques i els projectes innovadors en què treballen els estudiants del grau.

La visita a la Universitat va suposar la cloenda del curs de la formació de l’extraescolar de robòtica que es porta a terme a l’espai veïnal el Pont del Remei de Vic. En la gestió d’aquesta formació, hi participa des del 2022 el Laboratori d’Innovació Social i Digital (LISD) i es té el suport de l’Associació de Veïns i Veïnes del Remei i de l’empresa de robòtica Aprentik. L’activitat s’emmarca dins del Pla educatiu d’entorn, que promou la participació dels infants i dels joves en diverses activitats extraescolars a diferents centres educatius de la ciutat de Vic.

El LISD, el coordinador del grau i els joves participants en la visita, van valorar aquesta activitat de manera molt positiva. En van destacar sobretot la importància de crear vincle entre diferents nivells educatius per fomentar l’aprenentatge pràctic i la motivació de la població jove, especialment entre les nenes, per a les àrees STEM (ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques).

L'equip del LISD està format per Carles Bosch Geli i Ramon Reig Bolaño, investigadors del Digital Care i professors de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE); Núria Simó Gil i Mar Beneyto Seoane, investigadores del GREUV i professores de la Factultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP), i la dinamitzadora social Ivet Leiva Suarez.