Docència

Imatge de l'exposició Arrelats a Roca Umbert

Alumnes del CFGS en Màrqueting i Publicitat participen en l'exposició "Arrelats, camins d'anada"

L'alumnat del cicle formatiu de grau superior (CFGS) en Màrqueting i Publicitat de Teknós UGranollers ha participat en una iniciativa cultural que promou l'Ajuntament de Granollers anomenada "Arrelats, camins d'anada". Es tracta d'un projecte que vol enregistrar els testimonis de persones migrades que estan residint a Granollers per la seva conservació i per normalitzar les històries de persones vingudes d'altres indrets.

Aquest projecte s'ha dut a terme en el marc de l'assignatura d'investigació de mercats impartit per la professora Marta Ruiz. L'alumnat va poder treballar les entrevistes en profunditat a partir d'aquest projecte, en què els estudiants van crear qüestionaris per a les entrevistes, que es van enregistrar en format d'àudio i audiovisual. Posteriorment, van fer les transcripcions i van escriure els relats per a l'exposició. "Arrelats, camins d'anada" mostrarà aquestes entrevistes en pots de conserva en format relat i amb l'àudio, juntament amb imatges dels dos protagonistes. Aquests pots es conservaran com a càpsules del temps a Roca Umbert, on s'obriran cada dos anys i serviran per guardar aquest patrimoni cultural.

Les entrevistes les van realitzar a persones de l’àmbit personal i social, que van compartir el seu trajecte i una part important i emotiva de la seva vida. Aquesta iniciativa també serveix per poder parlar del moviment migratori amb una mirada oberta, plural i sense estereotips.

Marta Ruiz, la professora que ha coordinat la participació en aquest projecte, fa una valoració positiva de l’experiència: “Ha estat molt enriquidor poder-hi participar i crear pots de conserves amb històries reals de l’entorn dels alumnes. S’hi han implicat moltíssim tot aplicant coneixements i treballant pel projecte”. Els alumnes també han fet una bona valoració de l’activitat, que els ha semblat una oportunitat per posar en pràctica les habilitats que han après durant el mòdul i, a la vegada, aprendre a partir de l’experiència vital d’altres persones.

La inauguració de l’exposició “Arrelats, camins d’anada” serà avui 21 d’abril, a les 19 h, i es podrà visitar fins al 22 de maig a la nau Dents de Serra de Roca Umbert.