Jordi Serrat, professor de la FEC, participa com a moderador a les jornades “Dret a la Informació”

16.09.2020

Compartir bones pràctiques en l’àmbit sanitari i social i relacionades amb el dret a la informació era l’objectiu principal de les jornades “Dret a la Informació” moderades pel professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) Jordi Serrat i Manen. L’activitat, organitzada el 10 de setembre per la Fundació Campus Arnau d’Escala (FCAE) i DIXIT – Girona es van haver de celebrar virtualment degut a la pandèmia.

L’acte, que es va iniciar amb una introducció del director i gerent de la FCAE, Lluís Marroyo, va presentar quatre bones pràctiques comunicatives adoptades per quatre entitats durant el confinament: “CoronaClown” de la Fundació SER.GI, les notes diàries a la residència de gent gran Els Josepets, de Vilanova i la Geltrú, “Especial confinament”, la informació i suport psicosocial en línia a les persones ateses per la Fundació Sant Tomàs i les seves famílies i, finalment, “Portal específic covid19”, d’informació per a les persones amb necessitats específiques, que anava a càrrec de la Fundació Institut Guttmann.

En les seves intervencions com a moderador, Jordi Serrat va recordar que els ciutadans tenen dret a rebre informació veraç, completa, plural i de manera accessible i transparent. Alhora, va lamentar que, avui dia, la informació sobre la pandèmia sigui sovint confusa, amb dades bàsiques imprecises o que canvien, segons quina sigui la font d'informació o, fins i tot, segons quina sigui l'administració. Aquesta fet dificulta la bona praxi periodística. Serrat va cloure l’acte fent balanç del sistema comunicatiu global on “tot es barreja: dades, opinions, fake news, interessos o promeses i desitjos de l'Administració que es confonen amb realitats.” La barreja de fets i opinions, de forma no prou acurada provoca, segons ell, “una forta desorientació”.