L’Apunt enceta la temporada estrenant nou disseny

17.09.2020

Coincidint amb el llançament del primer número del curs 2020-2021, l’Apunt estrena nou format. El canvi que teniu davant implica tant el disseny del butlletí de comunicació interna de la UVic com l’organització i presentació dels continguts que s’hi publiquen. “Més enllà de la transformació estètica evident de la revista, el nou Apunt té com a objectiu afavorir l’accés a les notícies publicades i facilitar-ne la llegibilitat, així com millorar-ne els elements gràfics, com ara les fotografies i els recursos audiovisuals, per fer uns continguts més visuals i atractius per al lector”, explica l’equip d’edició i redacció, conformat pels membres de l’Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals (ACCRI): Eva Funoll, Mercè Rocafiguera, Miquel Tuneu i Alba Puigvert.

D’un blog informatiu a una revista digital

En paraules seves, “el salt qualitatiu és important, perquè planteja el pas d’un blog informatiu lineal a una revista digital”. A més, afegeixen, el nou disseny “adopta una estètica més moderna i s’apropa molt més a la línia gràfica del web UVic i de la institució en general”. En primer lloc, tots els articles que s’hi publiquen s’organitzen en cinc seccions o apartats temàtics que “recullen els cinc grans blocs informatius de la Universitat”: els temes institucionals, l’àmbit internacional, la comunitat universitària, la docència i la recerca. A aquests apartats s’hi pot accedir a través d’un menú superior que exerceix de filtre, però també permeten etiquetar i d’aquesta manera ordenar cadascuna de les notícies.

En segons lloc, els articles s’estructuren en tres nivells de rellevància que, d’una manera molt gràfica, permeten fer-se una idea dels continguts de cada número amb una sola mirada ràpida a la pàgina d'inici. Entre les millores introduïdes també s’hi compten l’ús de fotografies més grans, de galeries d’imatges i de vídeos; més facilitat en la navegació i en el procés de lectura, tornant al punt d’inici o al punt de lectura anterior segons la voluntat de l’usuari; més facilitats per compartir els continguts via xarxes socials, i un sistema de cerca millorat que incorporarà diverses funcionalitats entre les quals la consulta de cada número de l’Apunt íntegre, i que estarà en marxa en breu.

Un canvi després de 14 cursos amb el mateix format

Pel que fa a les seccions, un any més l’Apunt comptarà amb l’entrevista del “Té la paraula”, el “Cafè amb un Alumni” i la tira humorística "homenets", encara que al llarg del curs se n'hi podrien introduir de noves. Totes les seccions tenen un accés directe de consulta a la part superior dreta de la revista, on també es pot accedir a l’agenda de la setmana.

El disseny de l’Apunt vigent fins ara es va estrenar l’any 2006, tot i que el 2014 se li va fer una remodelació i al llarg dels anys se li havien anat aplicant diverses actualitzacions. El nou format es va començar a treballar fa dos anys després d’una enquesta que l’Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals (ACCRI) va fer a les persones lectores, i que va ser el tret de sortida de diverses sessions de treball orientades a transformar la revista digital. En aquest procés, l’ACCRI ha comptat amb la col·laboració de l’Àrea de Màrqueting, d’UMedia i de l’Àrea de les TIC, que n’ha assumit la programació. El disseny és obra d’Eumo DC.

L’Apunt es continuarà  publicant cada dijous al llarg del curs acadèmic per recollir l’actualitat de la UVic i de les persones que l’integren. “Ha esdevingut una de les eines de comunicació interna més importants de la comunitat universitària, que necessita la col·laboració de tothom per tal que els continguts siguin d'interès per al major nombre de lectors”, recorda l’equip redactor i editor. En aquest espai hi trobareu orientacions i consells sobre els passos a seguir per publicar una notícia a l’Apunt.