Reunió mesa paritària per aprovar el III Pla igualtat de gènere
Taula Paritària per a l'aprovació del III Pla d'Igualtat de Gènere
Taula paritària per a l'aprovació del III Pla d'Igualtat

Aprovat el tercer Pla d’igualtat de la UVic-UCC

20.12.2021

El Patronat de la Fundació Universitària Balmes (FUBalmes) va donar llum verda aquest dimarts al tercer Pla d’igualtat de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, el primer que elaboren de manera conjunta les quatre entitats de la federació universitària. El document serà vigent per al període 2022-2026 i el seu contingut es caracteritza per la continuïtat respecte al seu predecessor, ja que el 80% de les accions previstes es mantenen vigents.

Amb tot, també s’hi incorporen nous objectius i accions, especialment en l'àmbit de la recerca i de la prevenció i l'abordatge de l'assetjament i les violències sexuals. En total, el nou pla d'igualtat conté 91 accions (una desena més que l'anterior) que s’aniran desplegant de manera progressiva en el transcurs dels pròxims cinc anys.

L’aprovació del pla arriba després d’un procés de redacció participatiu en el qual s’ha implicat persones de diferents àrees, centres i serveis de la Universitat. Un cop redactat, el document el va signar la taula paritària formada per representants del Comitè d’Empresa i de la UVic-UCC / FUBalmes, reunida el passat 14 de desembre. Posteriorment, el dia 15 del mateix mes, el Consell de Govern de la Universitat també li va donar el vistiplau i va acordar elevar-lo al Patronat per la seva aprovació definitiva. En el marc del Consell de Govern, la directora de la Unitat d’Igualtat, Anna Pérez-Quintana, va presentar el pla i va exposar els trets principals i les innovacions que incorpora. Un cop el pla ha estat aprovat pel Patronat, només resta pendent l’auditoria retributiva que s’incorporarà en breu.